צפו: הרובוט Hitchbot שמנסה לחצות את קנדה בטרמפים

בישראל אמנם מומלץ מאוד להימנע בנסיעה בטרמפים, אך חוקרים קנדים שמנסים לבדוק אם אפשר ללמד רובוט לבטוח באדם מסוים פיתחו רובוט בשם Hitchbot שהתחיל לעצור טרמפים לבדו בכבישי קנדה. המטרה: לחצות את קנדה בטרמפים

חיים אבני | כיכר השבת |
(Hitchbot עולה על טרמפ)

בעוד בישראל ממליצים גורמי הביטחון להימנע כליל מנסיעה בטרמפים שעלולים לסכן את חייכם, (ואכן, זו אינה דרך בטוחה לנסיעה בשום מקום בעולם. גם במקומות שלא סובלים מטרור, הסכנות הנשקפות לנוסעי הטרמפים גדולות). יתכן ורובוט מנוטר היטב, יצליח לחצות את קנדה לאורכה בבטחה - רק בעזרת טרמפים.

חוקרים בקנדה שמבקשים לבדוק האם ניתן ללמד רובוטים מתי לבטוח בבני אדם, פיתחו רובוט מיוחד בשם Hitchbot (מחשב טרמפיסט) שהחל במסע שכולו נעשה על ידי טרמפים של אנשים טובי לב בקנדה.

הרובוט שמשוטט לו בכבישי קנדה, דובר בעיקר אנגלית, אבל גם קצת צרפתית - כמו קנדים רבים באזורים שהיו בשליטת הצרפתים לפני מאות שנים.

Hitchbot מדווח את מיקומו על ידי חיישני GPS, אותם הוא משדר בטכנולוגיות סלולריות וטכנולוגיות אלחוטיות אחרות. הנתונים שהוא משדר מתפרסמים באתר הרשמי שלו. כמו כן מחזיק הרובוט בחשבונות פייסבוק טוויטר ואינסטגרם שדרכם מעדכן את העולם במסעו.

Hitchbot יכול לתקשר עם הנהגים שאוספים אותו ממקום למקום על ידי מנוע לזיהוי דיבור. הוא גם מכיל את רוב ערכי ויקיפדיה האנגלית, וכך הוא יכול לנהל שיחות עם הנהגים על בסיס ה'ידע' שלו.

הרובוט מספר כי החליט לפתוח במסע מחוף לחוף, אך מכיוון שעדיין לא ניתן לנפק רישיונות נהיגה לרובוטים, הוא נאלץ להסתייע בטרמפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר