תם עידן: מיקרוסופט חיסלה את נוקיה

ענקית התכנה מיקרוסופט, שרכשה את מי ששלטה פעם ברמה בשוק הטלפונים הסלולריים, נוקיה. הודיעה במהלך סוף השבוע כי היא מחסלת רשמית את המותג הפיני המפורסם, ובמקומה היא תחל לקרוא לטלפונים שלה "MICROSOFT LUMIA". ולמה הטלפונים הכשרים יזכו לשמר את שם המותג הוותיק? (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
אחד ממכשירי הנוקיה מן הזמן בו נוקיה הייתה בשיאה, 3100, לצד הלומיה החדש (צילום: נוקיה)

תם עידן נוקיה: ענקית התכנה האמריקנית, מיקרוסופט, אשר רכשה לפני כשנה את מי שהייתה ענקית הסלולר, נוקיה הפינית. הודיעה (כצפוי) במהלך סוף השבוע האחרון, בבלוג הרשמי של החברות, כי היא מפסיקה לעשות שימוש במותג נוקיה, ובמקום זאת תחל לשווק את הטלפונים החכמים של החברה, תחת המותג MICROSOFT LUMIA.

הצעד, אשר מסמן את סופה של התקופה בה שלטה נוקיה ביד רמה, והובילה את שוק הסלולר. אינה מפתיעה. מסמכים סודיים של חברת מיקרוסופט, אשר דלפו לפני מספר שבועות לרשת. הדליפו כי בכוונת מיקרוסופט אכן לחסל את המותג. אך כעת מדובר בצעד רשמי.

כזכור, נוקיה הובילה את שוק המכשירים הסלולריים, החל מסוף שנות התשעים של המאה הקודמת. והובילה את שוק התקשורת הסלולרית במשך תקופה ארוכה שנמשכה 14 שנים, בהם נחשבה כחברה החדשנית, המובילה, פורצת הדרך והרווחית ביותר בתחום.

אלא שמאז הציג סטיב ג'ובס את האייפון הראשון, בשנת 2007, החלה החברה לאבד את השליטה בשוק. כאשר פספסה בגדול את המעבר לטלפונים חכמים. ולמרות שהחברה ניסתה להציג פתרונות שונים בתחום, שחלקם אף הצליחו במכירות. החברה לא השכילה לנטוש את מערכת ההפעלה סימביאן, שהייתה שותפה בפיתוחה. ולפי ההערכות סימביאן אחראית לנפילתה הכואבת של החברה.

לפני כשנה, הודיעה חברת מיקרוסופט כי היא רוכשת את חטיבת הסלולר של נוקיה, אשר בשיאה שוויה עמד על יותר ממאה מיליארדי דולרים. בסכום של 7.2 מיליארד דולרים. זאת ככל הנראה על מנת להחדיר לשוק הטלפונים החכמים את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, Windows Phone, שכשלה במבחן התוצאה, ולא הצליחה להמריא.

למרות חיסול שם המותג, במיקרוסופט מצהירים, כי הם ימשיכו "לתמוך באהבה" גם במכשירים שנושאים את שם המותג, מסדרת נוקיה לומיה.

כמו כן, הנוסטלגיים מבינכם, ישמחו לשמוע כי הטלפונים הפשוטים, שאינם מסדרות הטלפונים החכמים של החברה, ישמרו על המותג. כך שהטלפונים הפשוטים, כולל המכשירים הכשרים. אלה אשר הפכו את נוקיה למה שהיא הייתה, ישמרו על המורשת הדועכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר