בחזרה לעתיד: המטוס השקוף כמעט כאן, ללא חלונות ועם נוף פנורמי

הסוף למושב חלון: חברה בריטית הציגה קונספט למטוס נוסעים עתידני ללא חלונות ועם מסך ענק. לא תאמינו: המטוס דווקא יהיה זול יותר מהמטוסים הקיימים ויחל לקרוע את השמיים כבר בעשור הקרוב (תעופה, רכב ותחבורה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך יוטיוב)

אם אתם מאלו שמקדימים להגיע לשדה התעופה הרבה לפני הטיסה על מנת לזכות במושב חלון, יתכן כי בעוד שנים ספורות תוכלו להישאר בבית עד הרגע האחרון כאשר כל החלונות ייעלמו מהמטוסים ואת מקומם יתפסו מסכי ענק קעורים לאורך דפנות המטוס שיציגו את הנוף החיצוני.

חברת cpi הבריטית הציגה קונספט למטוס העתיד שמלבד נוחות הטיסה שיחושו הנוסעים בו הוא גם יחסוך הרבה מאוד כסף לחברות התעופה. המטוסים יהיו זולים יותר והמטוס יצרוך פחות דלק, זאת מכיוון שדפנות מטוסי הנוסעים הקיימים הינם עבים ומסובכים לבנייה - בעיקר בגלל החלונות המשולבים בהם.

במטוס העתיד שמתכננת cpi יחליפו דפנות דקות אשר מיוצרות מחומרים מרוכבים וקלות באופן משמעותי מאלו הקיימות - את החלונות הקטנים. מסכים באיכות HD שבנויים בצורה קמורה על דפנות המטוס יציגו את הנוף הפנורמי מסביבו, זאת בעזרת מצלמות פנורמיות מיוחדות.

מלבד זאת, המסכים האישיים הקטנים שמשולבים כיום בחלק מהמטוסים בצורה בולטת בגב המושב יהפכו למסכי מגע מתקדמים וגדולים בהרבה, וישולבו באופן אלגנטי עד בלתי נראה בגב המושבים.

אין זה העיצוב הראשון למטוס ללא חלונות. לפני מספר חודשים הציג סטודיו צרפתי לעיצוב קונספט למטוס מנהלים דומה, אלא שב-cpi מדגישים כי מדובר בעיצוב שככל הנראה יוטמע במטוסי הנוסעים הגדולים בהרבה ממטוסי מנהלים כבר בעשור הקרוב. המהלך צפוי לחסוך מיליוני דולרים לחברות התעופה בעולם.

(הדמיה: cpi)
(הדמיה: cpi)
(הדמיה: cpi)
(הדמיה: cpi)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר