סגירת קווי הנייעס תידחה במספר ימים

בעקבות עתירת "קווי הנייעס" לבית המשפט העליון נגד החלטת משרד התקשורת לסגור את כלל קווי התוכן החינמיים, הגיע המשרד להסכם עם נציגי הקווים לפיהם סגירת קווי הנייעס תידחה עד למתן תגובת המדינה לבג"ץ בנושא (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

סגירת קווי הנייעס תידחה: ימים ספורים קודם שמשרד התקשורת אמור היה להכניס לתוקף את החלטתו לסגירת קווי הנייעס, כפי שפרסמנו לראשונה, הגיע המשרד כעת להסכם עם נציגי קווי הנייעס שהחליטו לעתור כנגד ההחלטה לבית משפט העליון, ולפיה סגירת הקווים בפועל תידחה עד למתן החלטת בג"ץ בתיק הערעור.

כזכור, החלטת משרד התקשורת שהתקבלה בעקבות לחץ חברות התקשורת קבעה כי קווי הפרימיום בתעריף רגיל, שאפשר לאזרחים להפעיל קווי תוכן בתעריף רגיל. תוך שהם נהנים מהפרשת חלק מדמי הקישוריות המועברים לחברת הסלולר שארחה את אותם קווים.

על פי ההחלטה סופית שפורסמה לפני שבועות ספורים, אמור היה המשרד לסגור את כלל קווי התוכן המציעים את שירותיהם בקווים רגילים ללא תוספת תשלום כבר ביום ראשון הקרוב בתאריך ה-15 בפברואר.

אלא שכאמור מפעילי קווי התוכן שהתאגדו והחליטו להגיש עתירה לבית המשפט העליון כנגד החלטת משרד התקשורת, בגין טענות על פגיעה בחופש העיסוק ובחופש הדיבור, כמו גם טענות שהועלו על כך שקווי הנייעס מוגדרים כמערכות עיתונאיות חתרניות שחשובות בחברה דמוקרטית.

משרד התקשורת שאמור היה להגיב לבקשת העתירה היום, ביקש את רשות בית המשפט והצדדים לדחות את הגשת תגובת המדינה בשבוע. תוך כדי שהצדדים הגיעו להסכם כי סגירת הקווים בפועל לא תבוצע בתאריך האמור, אלא תידחה עד למתן תגובת בג"ץ לבקשת הקפאת ההליכים בנושא.

כעת ממתינים הצדדים להגשת תגובת המדינה לבג"ץ, לאחר מכן ידון בג"ץ בבקשת נציגי קווי התוכן בתעריף רגיל להקפאת ההליכים עד למתן ההחלטה הסופית בנושא. החלטה זו אמורה להתקבל בתוך כשבועיים מהיום, וימים ספורים לאחר שהמדינה תגיש את תגובתה בנושא.

ממטה המאבק נגד סגירת הקווים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מטה המאבק שמח על כל יום נוסף, שבו הילדה העיוורת העומדת בתחנת האוטובוס תוכל לדעת מצי האוטובוס שלה מגיע, על כל יום שהנכים יכולים לקבל תמיכה ומידע, שהסוכרתיים יכולים לקבל מידע ותמיכה, שארגוני החסד יכולים להודיע לנצרכים איפה ומתי חלוקת מזון, ועל כל יום שמאות אלפי לומדי תורה בטלפון יכולים להמשיך בלימודם. תקוותנו שיתקיים הנאמר בגמרא, כיוון דאדחי אדחי, ותתבטל לגמרי הגזירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר