צפו: הרובוט - כלב של גוגל חוטף בעיטות ומתאושש

חברת Boston Dynamics שנרכשה לפני כשנתיים על ידי ענקית האינטרנט גוגל מציגה את הרובוט - כלב שלה - Spot בתצוגת תכלית, כשצמד הרובוטים החכמים של החברה מחקים היטב את המקור ומציגים עמידות מרשימה בפני בעיטות לא פשוטות שחטפו מצוות הפיתוח. וגם, ההומור של גוגל: "שום רובוט לא נפגע במהלך הכנת הסרטון" (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |

חברת Boston Dynamics היא יצרנית רובוטים המחקים את תנועת החיה שנחשבת לידידו הטוב של האדם - הכלב. מה שנראה במבט ראשון רעיון גרוע למשחק רובוטי, הוא בעצם כלי מלחמה יעיל ביותר שאמור לשרת בצבא ארצות הברית, ולסייע לחיילים בסחיבת ציוד ובמודיעין מדויק בשדות הקרב אליהם נשלחים חיילי צבא ארצות הברית.

למעשה חברת Boston Dynamics מציגה פריצת דרך משמעותית בתחום החיות הרובוטיות, עד כדי שענקית האינטרנט גוגל החליטה לרכוש את יצרנית הרובוטים הכלביים לפני כשנתיים. מאז המשיכו בחברה לפתח את המוצר הראשון שלהם - רובוט כלבי, שמגיע ב-2 גדלים שונים, ומיועד בעיקר לשימושים צבאיים.

כרובוטים המיועדים לצרכים צבאיים עברו הרובוטים שורת ניסויים בהם בדקו ב-Boston Dynamics את עמידותם בפני זעזועים קשים יותר ופחות, כמו גם את יכולת התמרון וההתמצאות של הרובוטים בשטח, המוקנים להם על ידי שלל חיישנים המותקנים בעיקר על "ראשיהם" של הרובוטים.

בסרטון ששחררה החברה כעת ניתן לראות את עמידותם של הרובוטים, כשהמפתחים אף בועטים ברובוטים במספר הזדמנויות בחוזקה כשהרובוטים מתאוששים מהמכות שספגו וממשיכים בדרכם, לעתים תוך שהם מבצעים תמרון מרשים למניעת נפילתם.

בחברת Boston Dynamics גם לא שכחו להכניס הומור מבית חברת האם גוגל לסרטון ששחררה, וברוח הימים בהם כל סרטון המערב צילום של בעלי חיים מכיל הבהרה כי בעלי החיים לא נפגעו במהלך הצילומים. דאגה החברה להבהיר לצופים כי שום רובוט - כלב לא נפגע במהלך הצילומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות