
ענקית הטכנולוגיה מטא ממשיכה להמר בגדול על עתיד המשקפיים החכמים עם בינה מלאכותית, למרות הפסדי עתק. חטיבת "ריאליטי לאבס" של החברה, שמפתחת את המשקפיים ומקיעה מאמצים בתחום המציאות המדומה, רשמה ברבעון השני של 2025 הפסד תפעולי של 4.53 מיליארד דולר. מאז 2020 הצטברו הפסדי החטיבה לכ-70 מיליארד דולר – נתון שמעלה שאלות בקרב אנליסטים לגבי המשך האסטרטגיה של מטא בתחום החומרה.
עם זאת, מנכ"ל מטא מארק צוקרברג בצעד נדיר יצא להגנת ההשקעה האדירה. "בגלל שהשקענו בכך, אני חושב שאנחנו כמה שנים לפני כולם בפיתוח המשקפיים," אמר בשיחת המשקיעים על הדוחות. צוקרברג הציג את ההוצאה כהיערכות למה שהוא רואה כהפיכת המשקפיים החכמים לפלטפורמת המחשוב הבאה, עם תצוגות משולבות ותמיכה בממשקי מציאות רבודה ובינה מלאכותית בזמן אמת.
התחום מראה סימני צמיחה. מכירות משקפי Ray-Ban Meta זינקו פי שלושה במחצית הראשונה של 2025 לפי דיווחי EssilorLuxottica, שותפת מטא לייצור המשקפיים. ההכנסות מתחום החומרה ב"ריאליטי לאבס" ברבעון הנוכחי הגיעו ל-370 מיליון דולר. למשתמשים מוצעים היום גם משקפי Oakley Meta המיועדים לפעילות ספורטיבית, וכלל המוצרים מאפשרים צילום, הקלטת וידאו, האזנה למוזיקה ושימוש ב-Meta AI בזיהוי קולי ויזואלי מיידי.
"הקטגוריה הזו מצליחה," הכריז צוקרברג, "אנשים אוהבים את השילוב של מראה אופנתי עם שימושיות מתקדמת."
ענקיות טכנולוגיה נוספות לא נשארות אדישות – לפי דיווחים גם אפל מפתחת משקפיים חכמים עם בינה מלאכותית, עם תאריך השקה משוער ל-2026, ואילו OpenAI רכשה לאחרונה סטארטאפ בתחום בפיקודו של מעצב העל לשעבר של אפל, ג'וני אייב, בעסקה של 6.5 מיליארד דולר.
יתרה מכך, צוקרברג אף התריע בפני המשקיעים כי בעתיד, מי שלא יחזיק משקפיים חכמים מבוססי בינה מלאכותית עלול להימצא ב"חיסרון קוגניטיבי" לעומת הסביבה – וצופה כי משקפיים אלה יהפכו לכלי מרכזי בחיי היומיום ובדרך בה נצרוך מידע ונתקשר עם העולם.
0 תגובות