
חברת הסטרימינג המובילה בעולם, ספוטיפיי, הכריזה על סבב נוסף של העלאות מחירים ברחבי העולם, כחלק מאסטרטגיה ממוקדת להגדלת רווחיות והרחבת השוק. ההעלאות ייכנסו לתוקף בספטמבר, ויחולו במגוון אזורים כולל אירופה, אמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואסיה, במקביל להשקת שירותים ופיצ'רים חדשים.
בחודשים האחרונים, ספוטיפיי ציינה רגע היסטורי כשדיווחה לראשונה על רווח שנתי, זאת לאחר עשור של השקעות כבדות בהרחבת מאגרי התוכן והפיתוח העסקי. העלאת המחירים היא חלק ממעבר אסטרטגי - מתמקדות בגידול במנויים לתעדוף הגדלת הרווחיות, תוך שמירה על מובילות השוק מול מתחרות כמו אפל מיוזיק ואמזון.
האסטרטגיה החדשה מסתמכת על תכנון מדוקדק: עליות מדורגות לפי שווקים וחבילות, בדגש על ניצול גמישות התמחור. חבילות משפחתיות, למשל, התייקרו ביותר מ-20% במדינות מסוימות, מתוך הנחה שמנויי משפחה פחות רגישים למחיר. במקביל, החברה מציעה חבילות בסיסיות במחיר נמוך יותר, מותאמות לצרכנים שאצלם המחיר הוא הפקטור המרכזי.
החברה מדגישה כי לצד ההתייקרות, היא ממשיכה להשקיע בתוכן - ספרי אודיו, פודקאסטים ושירותים נוספים שמפחיתים את עלויות התמלוגים ומספקים ערך מוסף עבור המשתמשים. למרות הסיכון לנטישה בעקבות העלאות מחיר, ספוטיפיי מצליחה לייצר שדרוג מתמיד ולשמור על גידול במספר המשתמשים–עם דגש על שווקים מתפתחים כמו הודו.
מומחים מציינים כי מגמת ההתייקרות היא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית התימחור בסטרימינג המוזיקה, והשאלה המרכזית היא האם הצרכנים ימשיכו לראות ערך במוצר ולשלם את המחירים הגבוהים יותר. בחברה מבהירים: "העלאות מחיר הן כלי עסקי, נדאג לבצע אותן כשזה משתלם לכל הצדדים".
0 תגובות