מורכב אך אפשרי

איך מקדמים את העיר הגדולה והמורכבת ביותר מבחינת אוכלוסיות וצרכים

מיליוני שקלים מושקעים כל שנה בתוכניות גדולות בירושלים, משיפוץ קבר הברטנורא, הרובע, רכבל ואומגות ועד תוכניות חינוכיות וקידום השכלה • מהיכן הכסף ואיך הדברים מצליחים בעיר כה נפיצה ורגישה תרבותית (ועידת כיכר השבת)

משה מנס | כיכר השבת |
נתנאל איזק מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת (צילום: דודי פלוג)

רגע לפני הוועידה הכלכלית של כיכר השבת, קיימנו ריאיון עם אחד המשתתפים בוועידה, נתנאל איזק מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת אשר משתף אותנו מנסיונו ופועלו בעיר הבירה. העיר הגדולה והמתויירת בארץ אשר מבחינת האוכלוסייה מכילה בתוכה את הכמות הגדולה ביותר של תושבים, כאשר גם אם נחלק אותה לפי ציבורים יש בירושלים את כמות התושבים החרדים הכי גדולה, הערים הכי גדולה וכמובן שציבור כללי.

אז למה צריך את משרד ירושלים, מה הערך המוסף שלכם לעומת עיריית ירושלים. איזה פרויקטים תשתיתיים גדולים בירושלים יצאו לדרך ומתוכננים בהובלת המשרד. שוחחנו על העשייה הכוללת של המשרד במיליארדי שקלים לפיתוח ירושלים: תחומי האקדמיה, התעסוקה, תיירות, פיתוח עירוני. בימים אלו מכינים תוכניות עבודה להחלטות ממשלה שעברו ביום ירושלים בסך תקציבי של 1.7 מיליארד שח. כאשר למרבית התחומים יש התייחסות משמעותית לציבור החרדי

כמו כן למדנו על הניסיון רב השנים של נתנאל בעבודה מול החברה החרדית, כבכיר במשרד הכלכלה, הפנים, החינוך וכו׳ ועל הקשר האישי שלו לציבור החרדי גם כיום אך גם על תפקידו בלוד כמשנה לראש העיר, והחיבור של כלל המגזרים והציבורים בעיר (חב״ד ציונות דתית, ציבור כללי)

פרויקטים שונים שיצאו לדרך למשל באגן העיר העתיקה- במיליוני שקלים: שיפוץ קבר רבי מברטנורא, המהפכה ברובע היהודי ותוכניות נוספות) התוכנית להעברת משרדי ממשלה לירושלים וחיזוק מערך עיר הממשל בבירה. תוכניות שונות בשיתוף עמותות וגופים בחברה החרדית לפיתוח תעסוקה (קורסים והכשרות לגברים ונשים) חיזוק המסחר ברחוב החרדי, חינוך בלתי פורמלי ועוד. צפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר