ועידת 'כיכר' | צפו

סמוטריץ': "חייבים להישאר מאוחדים, אחרת נתפרק"

ח"כ סמוטריץ' השתתף ב'ועידת כיכר' ותקף את בני גנץ: "שליברמן תקף - גנץ מילא פיו מים", בהמשך הסביר על החשיבות באחדות של גוש הימין | צפו בריאיון המלא (ועידת כיכר)

גנץ מילא פיו מים. סמוטריץ בוועידת כיכר (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת | הפקה: איציק אוחנה)

בוועידת כיכר השבת המתקיימת בשעה זו (שני) בירושלים, תקף חה"כ בצלאל סמוטריץ' את דבריו של שר הביטחון בני גנץ ואמר כי "כשליברמן התעלל בציבור החרדי בני גנץ מילא את פיו מים, וכשבני גנץ מגיע ומציג מסרים של אחדות - הם מעטפת מסוכנת מאד שתכליתם פילוג ופירוק.

דבריו המלאים

כל ישראל אחים, ואחדות בעם ישראל היא דבר חשוב ומשמעותי. לכולנו יש משמעות לכל יהודי באשר הוא, ואגב הציבור החרדי הוא האחרון שצריך לדבר אליו בנושא הזה. שלל ארגוני החסד שהציבור החרדי מפעיל בהמוניו - הם עוורי צבעים לדעתו ולאמונתו של כל אדם מישראל.

אני אומר בצניעות שככה זה גם ביחס לציבור הדתי הלאומי שמוביל פעילות מתוך שליחות ואחריות לעם ישראל, אבל מכיוון שאנחנו כל כך רוצים בטובתו של עם ישראל, אנחנו רוצים שמדינת ישראל תהיה יהודית יותר ומחוברת יותר לערכיה. אנחנו רוצים שמדינת ישראל תהיה מחובר יותר לערכים שלה ולצדקת דרכה - ואלו הם הדרכים והתוכניות שהמחנה הלאומי רוצה להוביל בעם ישראל.

המחנה הלאומי הוא הרוב בעם ישראל, ואלמלא אנשים קטנים ששמו בחזית מתחים קטנים ואמביציות אישיות, מזמן היינו מקימים ממשלה טובה בעם ישראל, ומכיוון שהמחנה הלאומי מוביל גם ביחס לערכים של עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל, המחנה הזה מאד התגבש והתחזק בשנה האחרונה.

אני אומר הרבה לחברי, לאריה, לגפני וגם לליצמן אמרתי בזמנו שהלוואי שנדע להמשיך את היחס הזה לשילוב ידיים גדול גם כשנהיה בקואליציה. שנזכור את השנה הזאת. זה לא חכמה להתאחד רק מול הקואליציה והלוואי שנדע להתאחד באותו אמון גדול גם בהמשך.

כשמדברים על ימין ושמאל יש בעיקר שלושה צירים מרכזיים: יש ציר מדיני, ציר זהותי של מדינה יהודית או מדינת כל אזרחיה, וציר כלכלי של סוציאליזם מול קפיטליזם.

ברוב המדינות יש קו שבר שבדרך כלל נמצא בעיקר התחום הכלכלי והזהות מחברים את הקווים, ובמדינת ישראל החילוק היה עד היום בתחומים המדיניים ורק בסוף בתחומי האחרים, אבל החלקים האלו לא לגמרי שווים. נכון שמרצ שמאלית בכל החלקים שבה, אבל מפלגות אחרות לא בדיוק שוות, והברית הזאת בגלל שאנחנו המיעוט בה, אנחנו המרוויחים הכי גדולים שלה. אנחנו מרוויחים מהזהות היהודית, והגוש שמחבר אותנו שומר על תורת ישראל בארץ ישראל.

אם המחנה הלאומי יתפרק - אנחנו יכולים לפרק את האחדות ולהגיע למקומות שלא הגענו אליהם. תראו מה קרה לממשלה הזאת, ברגע שהברית הזאת מתפוררת אנחנו לא יודעים לאן החלקים יתחברו בהמשך. אנחנו חייבים לשמור על הביחד של המחנה הלאומי, והניסיונות של בני גנץ לתקוע טריז מסוכנים מאד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר