נחשפו נתונים עגומים

זה הפתרון? מעל 100 דו"חות חולקו כל יום על חציית אור אדום

האם חציתם פעם רמזור באור אדום? על פי הנתונים של 'אור ירוק', קרוב לתשעים אחוזים מהאוכלוסייה, הבחינה ברכב שחוצה באור אדום | בעמותה מציגים פתרון לבעיה (תחבורה, בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
חציית כביש באור אדום (צילום: אור ירוק)

הקטל בכבישים: 38,620 דוחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2021 לנהגים שחצו צומת באור אדום – 105 דוחות בכל יום בממוצע, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שמפורסמות היום (שני) על ידי עמותת אור ירוק.

על פי פילוח הדוחות לפי ערים, עולה כי בעיר תל אביב-יפו נרשמו הכי הרבה דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום – 6,623 דוחות. בירושלים שניצבת במקום השני נרשמו 4,687 דוחות. גבעתיים ניצבת במקום השלישי במספר הדוחות עם 1,388 דוחות. בבאר שבע נרשמו 1,189 דוחות ובנתניה נרשמו 1,165 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר בנוגע לנתונים שפורסמו: "חצית צומת באור אדום היא עבירת תנועה חמורה ומסוכנת שגובה את חייהם של עשרות בני אדם בכל שנה. היא חמורה כי נהג נכנס לצומת באור ירוק בידיעה שהצומת פנוי והוא איננו מוכן לעוצמת הפגיעה בצדו של כלי הרכב – פגיעה קשה שעלולה להיות קטלנית במיוחד. בצדו של הרכב אין את המנוע או ברוב המקרים גם אין את כריות האוויר שיגנו על הנוסע או הנהג. הפתרון מונח לפתחה של המדינה שחייבת למפות את הצמתים האדומים ולהתקין בהם מצלמות רמזור, בולטות ומושלטות. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם ויעניש בחומרה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".

כ-90% הבחינו בנהג שחוצה באדום

בעמותת אור ירוק ערכו סקר באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", בו 87% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה, בנוסף 21% טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום.

מהנתונים עולה עוד כי אחד מכל ארבעה נשאלים (24%) הודה שהוא עצמו חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, 8% אף דיווחו כי עשו זאת יותר מפעם אחת.

מה הסיבה לעבירה החמורה? 78% מהנשאלים מאמינים כי הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור. 15% מאמינים כי הנהגים לא רואים את רמזור, כלומר נוהגים בחוסר תשומת הלב ו-7% לא יודעים את הסיבה. ומה הפתרון? רוב הציבור מאמין במצלמות האכיפה

כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב הציבור (66%) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

על פי הלמ"ס, 2,535 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים שנגרמו בשל אי ציות לרמזור בשנת 2020, מהם 20 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-214 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות.

מעבר באור אדום, היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. אדם נכנס עם כלי הרכב שלו לצומת, כאשר מן הצד השני מגיע אדם במהירות ובטוח שיש לו אור ירוק.

מחקרים שנערכו בעולם, הראו כי מצלמות אשר מוצבות בצמתים מפחיתות את מספר התאונות באופן משמעותי, בצומת שבהן הן מוצבות ובנוסף גם בצמתים אחרים בסביבה. מחקר שנערך בעיר ויקטוריה שבאוסטרליה, הראה כי הצבת מצלמות ב-77 צמתים, הביאה להפחתה של כ-47% במספר התאונות.

על פי חישובי החוקרים, בכל 77 הצמתים שבהם הותקנו המצלמות, ניתן היה למנוע 17 תאונות קשות או קטלניות בשנה ו- 39 תאונות קלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר