החל מראשון הקרוב

תקועים בפקק בדרך לירושלים? זו הבשורה של שרת התחבורה

גם אתם חווים תסכול כשאתם עולים לירושלים ורואים את הנתיב מצד ימין פנוי? אז אם אתם שני נוסעים ויותר, החל מיום ראשון הבא תוכלו לנסוע על הנתיב המדובר | כל הפרטים (תחבורה)

בני סולומון | כיכר השבת |
עולים לירושלים | ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

מכה לשרת התחבורה היוצאת מיכאלי שהתגאתה בפרוייקט הנת"צים לירושלים רק לפני יותר מחודש: הנתיב, באורך של מעל 26 קילומטרים ממחלף דניאל ועד לכניסה למנהרות הראל תקף בין השעות 06:30 - 09:30 ומימי שישי בין השעות 12:00 - 17:00, שרת התחבורה מירי רגב הודיעה הערב (ראשון), כי החל משבוע הבא, הנסיעה בנת"צ בכביש 1 לירושלים תותר לנהג + נוסע (2 ומעלה) במקום 3 ומעלה כפי שקיים היום.

בשורה טובה לנהגים. מיום ראשון הקרוב (5 בפברואר - י"ד שבט), "נתיב פלוס" (הנר"ת - נתיב רב תפוסה) בכביש מספר 1 לירושלים יאפשר נסיעה של שני נוסעים ומעלה (נהג+נוסע) במקום 3+ כיום. זאת במסגרת פיילוט עליו החליטה הערב שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב.

החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי במשרד התחבורה הציג בפניה עבודת מטה מקיפה בהמשך לבקשתה, אשר בחנה את תפוסתו של הנתיב בכביש 1 לירושלים, בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים.

מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של "נתיב פלוס" כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+). ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה.

עוד הנחתה השרה להרחיב את ההסברה לנהגים אודות שעות הפעילות של "נתיב פלוס" ולהדגיש כי הנתיב מותר לשימוש כלל משתמשי הדרך מהשעה 09:30 בבוקר ועד 06:30 בבוקר למחרת. זאת, לאחר שהתברר כי רוב הנהגים לא היו מודעים כי הנתיב פתוח לכלל הנוסעים בדרך לאחר השעה 9:30 בבוקר, דבר שגרם לעומסים מיותרים בכביש.

השרה רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה להמשיך ולבחון את התועלת התחבורתית בנתיבי התחבורה הציבורית והשיתופית ברחבי הארץ, ולתגבר את התחבורה הציבורית הנוסעת בנתיבים אלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר