

מכונית-העל דה-טומאסו P72, שהוצגה לראשונה בפסטיבל של גודווד ב-2019, נכנסת כעת לשלב הייצור. לאחר תקופת פיתוח ממושכת שהושפעה מהמגפה העולמית והתהפוכות הכלכליות, המכונית המוגמרת צפויה להגיע ללקוחות הראשונים עד סוף שנת 2025.
בעוד שדגמי האבטיפוס של ה-P72 הציגו מנוע V12 מדגם Apollo Intensa Emozione, מכוניות הייצור יצוידו במנוע Ford V8 בנפח 5.0 ליטר שפותח על ידי Roush. המנוע מפיק 700 כוחות סוס ו-590 ליברות רגל של מומנט, ומשולב עם מגדש-על מותאם אישית. המכונית שוקלת כ-1,400 ק"ג. נתוני הביצועים הרשמיים טרם פורסמו.




המנוע הממוקם במרכז המכונית מותקן בתוך מבנה קרבון, מתחת למכסה מרופד ברדיד זהב. מערכת השימון פועלת בשיטת אגן שמן יבש, וצינור הפליטה המצופה קרמיקה יוצא דרך חלקו העליון של הרכב.
בניגוד לקונספט שהציג תיבת הילוכים רציפה, הדגם הסופי מצויד בתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים ודוושת מצמד, בדומה למגמה המתפתחת בקרב יצרני מכוניות-על אחרים כמו GMA, אסטון מרטין ופגאני.
תא הנוסעים של ה-P72 כולל 179 רכיבי אלומיניום הזמינים בשלושה סוגי גימור ובמגוון צבעים. לוח המחוונים מציג מד סיבובים עם ספרות רומיות ושלושה מדים נוספים למדידת לחץ שמן, טמפרטורה ונוזל קירור. המכונית אינה כוללת מערכת בידור או רדיו. המראה המרכזית ברכב משמשת גם כצג למצלמה האחורית.




השלדה עשויה מונוקוק מסיבי פחמן בתקן LMP1, שעברה התאמות לספי דלתות נמוכים יותר לשיפור הנגישות. המושבים קבועים לשלדה, וגלגל ההגה והדוושות ניתנים להתאמה אישית לנהג.
החברה מגדירה את ה-P72 כמכונית GT - רכב יוקרתי, מהיר ונוח, שנועד לנסיעות ארוכות בשילוב ביצועים גבוהים ועיצוב אלגנטי. לרכב מיכל דלק בנפח 100 ליטר ונפח האחסון שבו מוגבל לשני תאי מטען קטנים מאחורי המנוע.
המחיר: 1.6 מיליון אירו בתוספת מיסים. רוצים לקנות אחת עם החסכונות? בלתי אפשרי כעת, כל 72 היחידות המתוכננות כבר נמכרו, והחברה עם רשימת המתנה ארוכה. החברה שוקלת פיתוח דגמים נוספים בעתיד, כולל גרסת P900 למסלולי מרוץ וייתכן שגם גרסת רודסטר.
0 תגובות