

ה-Celestiq של קאדילק איננה עוד סדאן יוקרתית – היא הצהרת כוונות. מדובר בפרויקט ייחודי ששם את קאדילק בליגה של רולס-רויס ובנטלי, עם רכב חשמלי שנבנה בעבודת יד, מותאם אישית לכל לקוח, ומיוצר בכמות מצומצמת ביותר. המחיר ההתחלתי: כ-340,000 דולר בארה"ב (תוסיפו לזה את המיסים בארץ). קאדילק לא מצפה לראות את הסלסטיק בכל פינה – להיפך. תהליך ההתאמה האישית ארוך ומעמיק, והיקף הייצור נע בין עשרות למאות יחידות בלבד בשנה.
בריאיון בתוכנית האמריקאית "המוסך של ג'יי לנו", ציין טוני רומא, מהנדס הביצועים הראשי בקאדילק, כי "מדובר בנפח ייצור נמוך במיוחד... יותר בכיוון של מאות, לא אלפים." לשם השוואה, בוגאטי צפויה לייצר 250 יחידות בלבד מהטורבילון, מכונית-העל ההיברידית שלה עם מנוע V16. קאדילק ממקמת עצמה באותו מגרש משחקים יוקרתי – ומכוונת גבוה.




טכנולוגיה של העתיד, כבר עכשיו
ה־Celestiq מבוססת על פלטפורמת Ultium של ג'נרל מוטורס – אותה ארכיטקטורה מודולרית המניעה את מהפכת הרכב החשמלי של הקונצרן. היא כוללת שני מנועים חשמליים בהנעה כפולה (AWD), עם הספק משולב של 600 עד 650 כוחות סוס, ומומנט של 640 ליברות-רגל (כ־868 ניוטון-מטר). למרות משקל של כ-2,720 ק"ג, הסלסטיק מאיצה מ-0 ל-100 תוך 3.8 שניות בלבד.
הסוללה בקיבולת של 111 קוט"ש מספקת טווח מוערך של יותר מ־480 ק"מ, וטעינה מהירה בהספק של 200 קילוואט מאפשרת הוספת 125 ק"מ בתוך 10 דקות – ביצועים מרשימים גם ביחס למתחרות חזקות כמו טסלה.
עיצוב מרהיב, תא נוסעים עתידני
עם בסיס גלגלים של 3.3 מטרים ואורך כולל של 5.5 מטרים, מדובר באחת הסדאנים הגדולות בעולם. עיצוב הרכב שואף להגדיר מחדש את גבולות היוקרה: גג זכוכית חכם עם שליטה נפרדת על השקיפות בכל אחד מארבעת האזורים, מסך קדמי ברוחב 55 אינץ' מקצה לקצה, מערכת שמע עם 38 רמקולים מבית Dolby Atmos, ובקרת אקלים אישית לכל נוסע.
בין המאפיינים הנוספים: מתלים אוויריים עם בקרת שיכוך מגנטית, היגוי בכל ארבעת הגלגלים, מערכת בקרת גלגול אקטיבית, ספוילר אחורי מתכוונן, ודלתות שנפתחות בלחיצת מסך.




לא נולדה להיות נפוצה
כל Celestiq נבנית במרכז הטכני של GM במישיגן, בקצב של עד שני רכבים ביום. זהו אינו עוד דגם בקו ייצור – זהו פרויקט אומנותי בהנדסת רכב. קאדילק מבקשת להשיב לעצמה את התואר "Standard of the World", ולהציג את חזון היוקרה של הדור הבא.
0 תגובות