ניקו ליאונרד, יוטיובר רכב מפורסם, הגשים את חלומו כשרכש את פרארי 812 GTS החדשה והיוקרתית, אך מה שהיה אמור להיות חווית נהיגה בלתי נשכחת הפך למאבק מתמשך בתקלות ויחס מזלזל מצד היצרן.
שלושה ימי אושר – ואז שנתיים של תקלות
בחודש יוני 2023 רכש ניקו את הפרארי החדשה שלו, עם מנוע V12 עוצמתי ומפרט מרשים. אך האושר שנמשך שלושה ימים בלבד התחלף בסדרת נורות אזהרה ונפילות אלקטרוניות – ממערכת הבלימה, דרך מערכות הבקרה ועד ניהול המנוע.
האחריות בוטלה בגלל אגזוז – ותוקנה אחרי מאבק

לנשים בלבד: Uber משיקה בארה"ב פיצ’ר חדש
לאחר שניקו התקין מערכת אגזוז חדשה של חברת Novitec, פרארי ביטלה את האחריות לרכב, בטענה לשינוי לא מורשה. למרות בדיקה שהוכיחה כי התקלות אינן נובעות מהאגזוז, האחריות נשארה מושעית. ניקו נאלץ לשלם מכיסו על בדיקות ותיקונים נוספים – והרכב בילה 500 ימים במוסכים בשישה סוכנויות שונות, ואף נתקע במונקו ללא עזרה מהיצרן.
פרארי מתעוררת – אך הבעיות חוזרות
רק לאחר סיקור נרחב ברשת, שלחה פרארי טכנאי ממראנלו שאיתָר תקלה בחיבור למחשב הרכב, תיקן אותה והחזיר את האחריות, אך גם דרשה 30,000 ליש"ט על התיקון – עלות ששולמה על ידי הסוכנות המקומית כדי להימנע מעוד שערורייה. אך גם לאחר מכן, בעיות אלקטרוניות המשיכו להופיע.
אולטימטום מהלקוח וקריאה לפעולה
לאחר שנתיים של תקלות, ניקו העניק לפרארי אולטימטום: החלפה או החזר כספי תוך שבעה ימים – או שיסיע את הרכב ישירות לשערי המפעל במראנלו ויתעד זאת ברשתות. לדבריו, "קניתי את הרכב הזה כדי ליצור זכרונות עם ילדיי, לא כדי לעבור שנתיים של תסכול. זה לא מקובל."
תגובות הקהל: פחות אלקטרוניקה, יותר אמינות
הסיפור עורר שיח ברשת: יש שתמכו בניקו וכעסו על התנהלות החברה, אחרים טענו שפרארי תמיד סבלה מאמינות נמוכה, ויש מי שקראו לצמצום בהסתמכות על מערכות אלקטרוניות מורכבות – ולחזרה ליחס מכבד יותר כלפי הלקוחות גם ברכבי יוקרה.
סיפורו של ניקו ליאונרד מדגים עד כמה רכישת חלומות יוקרה עלולה להפוך לאכזבה מייסרת, אפילו כשמדובר ביצרניות היוקרתיות בעולם.
0 תגובות