פועל בהפעלה קולית - גם מרחוק

לא רק רובוטקסי: נחשף הרכב האוטונומי הראשון בעולם לבעלות פרטית

עם רמה 4 באוטונומיה, מעל 100 חיישנים, מחשב-על עוצמתי ופרטיות מקסימלית - טנסור משנה את חוקי המשחק בשוק הרכב האוטונומי, ומכוונת ישירות לנהגים פרטיים (רכב)

ה־Robocar – הרכב האוטונומי הראשון בעולם ברמת אוטונומיה 4 (צילום: יצרן)

חברת הבינה המלאכותית טנסור הציגה את ה־Robocar - הרכב האוטונומי הראשון בעולם ברמת אוטונומיה 4, שתוכנן מראש עבור בעלות פרטית ולא עבור הפעלה בציי מוניות רובוטיות. מדובר בשינוי כיוון משמעותי בשוק הרכב האוטונומי, שבשנים האחרונות נשלט על ידי חברות המתמקדות בשירותי שיתוף נסיעות כמו Waymo ו-Tesla.

הרכב של טנסור מצויד ביותר מ־100 חיישנים: 37 מצלמות, 5 ליידארים, 11 רדארים ו־22 מיקרופונים, ומשלב מחשב-על של NVIDIA עם עוצמת עיבוד של 8,000 TOPs. עיצובו כולל מצב כפול - נהיגה אוטונומית מלאה או שליטה ידנית - עם הגה נשלף ומסך שמחליק למרכז בשביל לפנות לו מקום.

אסטרטגיה מול המתחרים

בעוד Waymo ו-Tesla מרחיבות את שירותי המוניות האוטונומיות בערים גדולות, טנסור פונה ללקוחות פרטיים המעוניינים "להחזיק את האוטונומיה שלהם" - כפי שמגדירה זאת סמנכ"לית השיווק, איימי לוקה. החברה מבדלת את עצמה בשוק שעדיין כמעט לא פותח.

ייצור ואסטרטגיית שוק

הייצור יתבצע במפעלי יצרנית הרכב הווייטנאמית VinFast בעיר האייפונג, במפעל חדש בעל קיבולת ייצור של כ־200 אלף רכבים בשנה. הצעד מגיע בעיתוי אסטרטגי - לקראת מגבלות חדשות בארה"ב על שימוש בתוכנות וחומרות רכב מסין, הצפויות להיכנס לתוקף בדגמי 2027. דיווחים בענף מצביעים על כך שטנסור עשויה להיות גלגול חדש של חברת הרכב האוטונומי הסינית AutoX, מה שעשוי לאפשר לה לעקוף את ההגבלות.

פרטיות ותכונות טכנולוגיות

טנסור שמה דגש על אבטחת מידע - כל עיבוד הנתונים ואחסונם נעשים מקומית ברכב, ללא תלות בענן. בנוסף, קיימים כיסויים פיזיים למצלמות ומפסקים למיקרופונים. הרכב מציע "28 חידושים עולמיים", בהם סוכן בינה מלאכותית מתקדם המבוסס על מודל שפה רב־מודאלי, המאפשר תקשורת טבעית עם הנהג מתוך הרכב, מקרוב ואף מרחוק.

היבט שוק עתידי

המסירות הראשונות צפויות להתחיל במחצית השנייה של 2026, בשווקים נבחרים כמו ארה"ב, אירופה ואיחוד האמירויות. לפי תחזיות, שוק הרכב האוטונומי העולמי צפוי להגיע ל־13.6 טריליון דולר עד 2030, כאשר פלח הבעלות הפרטית עדיין כמעט ואינו מנוצל. עם זאת, רק 4% מהמכוניות שיימכרו עד 2035 צפויות להציע רמת אוטונומיה 4 - נתון המצביע על פוטנציאל צמיחה עצום. מחקרים אף מראים שהצרכנים מוכנים לשלם כ־5,000 דולר עבור תוספת הפעלת אוטונומיה מלאה, מה שפותח פתח לאימוץ מסחרי רחב.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (92%)

לא (8%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

7
פשוט מטורף ביותר מפחיד לחשוב שעוד כמה שנים זה מה שיהיה בארץ
אוריאל רפאלי
6
מובילאיי יכולה לארוז. יותר ויותר חברות מצליחות להוציא רכב אוטונומי ומובילאיי עם הניהול הכושל והטכנולוגיה הרדודה שלה כושלת מאחור
חזי יהלום
בור ועם הארץ
אליעזר
מסכים לחלוטין. קנאי. בור ועם הארץ
רן
אכן. אידיוט ועם הארץ.
רם
עזוב מוביליאיי ,גם סין ארה''ב ואירופה .הודו בדרך לכבוש את העולם בתנאי שיפסיקו לעשן ג'ארס .נראה לי הדור החדש שם מתחיל להשתלט על הפערים עם סין והמערב .
הודו
5
כמות כזו של מצלמות עולה המון. בכמה זה יעלה את מחיר הרכב? כל המתחרות עושות את זה עם איזה 10-15 מצלמות ועם 5-10 ראדרים. 100 חיישנים יעלו את מחיר הרכב למחירים שלקוחות לא ירצו. יותר סביר שטסלה או מובילאי יעברו לייצור רכב פרטי.
לא נשמע שיעבוד
4
מגניב ביותר קצט מגושם מלמלע אבל מגניב כמה עולה אמרנו אה
אני
3
על למדינת ישראל להקים כמה אולמות תצוגות של חברת ״טנסור״ בערי ישראל: ירושלים, תל- אביב, חיפה, באר-שבע, ראשון-לציון, נתניה, אשדוד, חדרה, הרצליה-פיתוח
דורון
2
לייבא למדינת ישראל רכבים אוטונומיים רמה 4-5 בשביל להפחית את כמות התאונות דרכים ופקקים!
דורון
1
איזה כיף עוד עשר שנים אני מגיע לגיל שנהיגה היא סיוט .
שמש

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות תחבורה: