תוכן גולשים: כנסת, מה הקשר?

ציור מאד מוזר מחכה לנו בכנסת הבאה, מפלגתו של הרב אמנון יצחק, לצד מפלגת ש"ס, מפלגת עם-שלם ומפלגת יהדות התורה. גולש 'כיכר השבת' בטור בחירות (תוכן גולשים)

ישראל רוזנטור | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

תנועה, יש עתיד, הכוח להשפיע, הגמלאים, העבודה, עם-שלם, ליכוד, ש"ס, קדימה, הבית היהודי, עוצמה לישראל, דור, התנועה הירוקה, עלה ירוק, דור, העם, ועוד ועוד.

הבחירות לכנסת התשע-עשרה בפתח, הבחירות הכי מעניינות בשנים האחרונות, ואפי' בכלל.

ציור מאד מוזר מחכה לנו בכנסת הבאה, מפלגתו של הרב אמנון יצחק, לצד מפלגת ש"ס, מפלגת עם-שלם ומפלגת יהדות התורה. המפתיע ביותר, שבכל המפלגות הללו נרשמו שינויים. אם זה במפלגת עם-שלם, כשח"כ פורש מש"ס למפלגה עצמאית משלו. מפלגת יהדות התורה עם אישים חדשים, מפלגת ש"ס עם אריה דרעי, מפלגה בהנהגתו הרוחנית של הרב אמנון יצחק. לי אישית, הרשימה לא כל-כך מסתדרת בראש. זה מיותר לגמרי. תגיע מפלגתו של הרב אמנון יצחק ותיקח קולות מש"ס. עם-שלם מיהדות התורה ומש"ס. ומה עשינו בזה? יהדות התורה וש"ס יורדים במס' המנדטים, כשספק אם עם-שלם וכח להשפיע יעברו את אחוז החסימה. נמצא קרח מכאן ומכאן. והכוח של החרדים בכנסת יורד.

בואו נעזוב לרגע את הרשימה החרדית, ונעבור למפלגות הדתיות-לאומיות, 'הבית היהודי' שעד לא מזמן ראינו אותו עם 12 מנדטים יורד בצורה משמעותית של 3 מנדטים מיד לאחר הפריימריז בליכוד. התירוץ הוא פשוט, מפלגת הליכוד הופכת ליותר ימנית, פייגלין מצטרף, והמגזר הדת"ל רואה את מפלגת הליכוד כמפלגת השלטון גם בכנסת הבאה, ברשימה ימנית. ואם כבר לא חוששים, נותנים את הקול שלהם למפלגה שיכולה להשפיע יותר. למרות של'עוצמה לישראל' שמקבלת בעיקר את קולות חב"ד הפריימריז לא גרע מנדטים. במפלגת 'עוצמה לישראל' מתחילים לחשוש מגריעה גם ברשימתם, ומזכירים לאזרחי ישראל את פינוי מגרון, דבר שהחזיר במידה מסוימת מס' בודד של מצביעים, אך עדיין לא לוקח את ה3 מנדטים שהתווספו לליכוד.

אפשר לומר שהליכוד - דור תהפוכות המה. מדובר במפלגה מאד מאד מוזרה, יום ראשון עם מספר גבוה של מנדטים בסקרים ויום שני עם הרבה פחות. הציור הזה הוא בעצם הפעולות השונות שלדעת ראש הממשלה הם הנכונות ולדעת אזרחי ישראל לא. הליכוד יורד, ואז בפעולה נוספת של נתניהו הליכוד חוזר שוב לראש הרשימה עם מספר גבוה. בפריימריז האחרון מתפקדי הליכוד היו מרוצים, הרשימה שהם בחרו היא הרשימה שנכנסה. בנוסף זאת, ח"כ בודדים שטרחו ועמלו במשך הקדנציה האחרונה למען תושבי יו"ש ואזרחי ישראל קיבל את האוכל שבישל בסופו של דבר כח"כ דני דנון וזאב אלקין שקפצו ממספר בעל 2 ספרות לראש הרשימה.

'העבודה', האם מדובר בעבודה בעיניים? או בעבודה למען אזרחי ישראל? יו"ר המפלגה ח"כ שלי יחימובי'ץ רוצה להחליף את נתניהו. הבעיה שאזרחי ישראל לא רוצים, יחימובי'ץ חושבת כל רגע על התחברות לאיש ציבור, או על כל אפשרת, שתגרום למפלגתה להיות מפלגת השלטון. כלומר - שתגרום לה להיות רה"מ. 'העבודה' שבתחילה הייתה נראה לנו כמפלגה מתרסקת, הפתיעה. והסקרים צופים לה כ27 מנדטים לכל היותר. יחימובי'ץ עובדת על קמפיין רחב, והתכנון שלה זה להתרחב כמה שיותר. מה יקרה בסופו של דבר? לאחר האיחוד עם ישראל ביתנו, לבנתיים נראה שזה בגדר חלום בלבד. בייחוד בגלל מפלגתה החדשה של לבני שלוקחת מנדטים מ'העבודה' ומ'יש עתיד'.

'יש עתיד'. מפלגתו החדשה של איש התקשורת לשעבר יאיר לפיד מתחילה להתרסק במנדטים. כשרוב הסיבות, בגלל ציפי לבני ובגלל התחזקות הליכוד. לפיד שכיכב בכל הסקרים עד לא-מזמן עם 13 מנדטים, ראינו אותו בשבוע האחרון בסקרים השונים עם הרבה פחות כ9 מנדטים ואפי' 4. לפיד כיחימובי'ץ מנסה להחזיר את הקולות האבודים. ימים יגידו.

התנועה של לבני, מה הסיכויים? להערכתי לפחות הציבור כבר חבר למפלגת 'העבודה' ומפלגת 'הליכוד'. ומקסימום של המפלגה זה 7 מנדטים שנלקחו מיש עתיד ומהעבודה. לבני שעדיין לא החלה בקמפיין מסודר, צפויה לאבד את הקולות שיחזרו לכור מחצבתם. וזאת בעקבות הפעילות הרציפה של לפיד ויחימובי'ץ להחזרת הקולות הללו.

מה בסופו של דבר יהיה עם קדימה האחורית? אז כן. מסתמן שלא נראה אותה (פלסנר, מופז) בכנסת הבאה על-אף חזרתו של אולמרט. הציבור כבר שכח מ'קדימה' שנראת כמו מפלגה ישנה שנסוגת אחורה. אני מעריך שמלבד ההתנהלות הגרועה מדובר בעונש משמים על הניסיון לפגיעה בלומדי התורה. וכן, גם הקמפיין 'קדימה לשרת, ליכוד להשתמט' לא הלך. בפעם הבאה שינסו לחשוב על משהו יותר מקורי.

ניקח את כל הבלילה הזאת וננסה ליצור תבשיל. הבעיה, שלא הולך. הרי זה יראה די מוזר לראות גם את שלי יחימובי'ץ וגם את לבני בכנסת ביחד לצד נתניהו, לפיד ודרעי. יהיה יותר מוזר לראות את יש עתיד וש"ס באותה מליאה וייתכן גם שבאותה ממשלה.

בואו נדבר לרגע תכל'ס וניקח את מי שבאמת צפוי להיות גם ראש הממשלה הבא, קרי: נתניהו - אל-אף 'האיומים' מצד ראשי המפלגות השונות שלא ימליצו עליו לנשיא המדינה, מסדר ממשלה כזאת מסורבלת, כל ח"כ לא קשור לשני, זה צועק על השני, וכולם יושבים במליאה אחת, או באופזיציה או בקואליציה. כשבכל-מקרה יהיה מדובר בניגודים. ואותם ח"כ מעלים הצעת חוק, זה נגד החוק שלו וזה נגד החוק שלו. יהיה קשה, אך בסופו של דבר נראה מישהו 'ענו', מתחבר עם כולם. משהו בסגנון 'ממשלת האחדות' של נתניהו ומופז. את ההמשך אתם כבר יודעים..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר