תוכן גולשים: הזיגזג של גבאי בית הכנסת בעל הכיפה הלא נראית

תשמעו סיפור: גבאי בית הכנסת שהבטיח להישמע לרבנים החליט לאחר בחירתו לחזק את מחללי השבת ולהטיל סנקציות על תלמידי הישיבות, ומה הקשר לבנט? (תוכן גולשים)

אבי ריסקין | כיכר השבת |
כיפה סרוגה (צילום: פלאש 90)

"חשוב לי מאוד רבותי, לומר לכם כמה דברים חשובים לסיום" אמר אחד מהמתמודדים ליו"ר הוועד של בית הכנסת, בכנס מיוחד לקראת בחירת היו"ר החדש. "מקדש המעט הזה נבנה בדמעות, ונזקף לזכותו של הציבור היקר שתרם מהונו למקום זה. מי כמוני יודע את העליות והמורדות כאן במקום, כמתפלל וותיק. אני יכול להבטיח לכם מתפללים יקרים על שיפור משמעותי בנוהל תקין של המקום, ועל אחזקה שוטפת מכל הבחינות שתבלוט לעיני כולם כאן. ולא רק במישור הכלכלי אלא גם במישור התורני. שיעורי תורה וכל הדברים החשובים באמת. אל תשכחו רבותיי את ניסיוני הרב כמנכ"ל בחברות מובחרות כידוע לכולם, ועם כל הצניעות שבי אני יותר מראוי לבקש מכם: ה א מ י נ ו ל י".

"לגבי השאלה מה היא הסמכות הפופולארית במקום זה, כמובן שכבוד הרב של המקום שנמצא עימנו כאן, אני חושב שחייבים אנו להתחשב בדעתו. בכל אופן הוא רב בית הכנסת וזאת אסור לנו לשכוח, אבל אני בטוח שכבוד הרב יתחשב גם בדעתנו ובניסיוננו ארוך הטווח. בקיצור, יש לנו עוד דרך ארוכה יחד ותוכניות רבות לשיפור, רק תתנו לי את המושכות, ואני יפתיע אתכם".

הרב? הוא נועד בשביל ה"אזלא גריש"

"מתפללים יקרים, ערב טוב. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", נפתח נאום הניצחון של המועמד שנבחר, "אני רוצה להודות לכם ציבור יקר על בחירתכם בי כיו"ר וועד בית הכנסת, אני יודע שהבחירה הפעם לא הייתה קשה אחרי המכתבים המרגשים שנשלחו אליכם בתיבות הדואר הקוראים לכם לבנות את המקדש הזה, בצירוף סיסמאות שמוכרות לכולנו על לאום יהודי אותנטי החשוב לכולנו. ועל רמה רוחנית של בית הכנסת מה היא. שאסור היה לנו לשכוח לפני הבחירות של הוועד הזה. אבל כרגע, אחרי הבחירות, שאנו יותר רגועים ומיושבים הייתי רוצה להציג בפניכם את דעותיי יותר בהרחבה".

"אני לא חושב שצריכים אנו להטריח את הרב בנוגע להחלטות המקום, מספיק יש לרב מידי שבת להכין את דרשותיו, ואת קריאת התורה שדרך אגב אולי לא יצא לי לומר זאת, אבל היא מרגשת אותי כל שבוע מחדש, בפרט האזלא גריש שכבודו מבצע בצורה יוצאת דופן. ושלא נדבר על הפן ההלכתי בשאלות הציבור שגוזל המון מזמנו של הרב. כמובן שכב' הרב יוכל לומר את דעותיו, בכל אופן יש לי כיפה על הראש, זה שלא רואים אותה זה בגלל המחויבות הכרוכה בכך, ולכן דעתך כבודו חשובה לי, ואולי תוסיף במשהו להחלטתי אם אראה לנכון".

מחללי שבת? חזקו ואמצו, בחורי ישיבות? שמרו על הנקיון

"כמו כן, הייתי רוצה לחזק את ידיהם של מחללי השבת שמעיזים להגיע לכאן בגלל הניצוץ היהודי הבוער בתוכם כבר שנים באותה מתכונת, לכבדם בעליה לתורה בתוך השבעה עולים ולא לדחות את קירבתם ממקום קדוש זה בעליית מוסיף, גם אם הם מנסים להתקרב כך כבר 15 שנה, ובפרט שמדובר באנשים אמידים ובעלי הון ושלטון שחשוב לכבדם בכבוד הראוי".

"כמו כן, גם אם מתוכם רוצים לכבד את יקיריהם ולעלות לדוכן, אני חושב שאל לנו למנוע מהם את רצונם. פרט חשוב אני חייב לומר, אברכים ובחורי ישיבה הבאים ללמוד כאן במקום, עם כל הכבוד שאתם בטח מאמינים שאני רוחש להם, חשוב מאוד שישמרו על ניקיון המקום, וזה אומר שבגמר הלימוד כל אחד ידיח את הכוס בה הוא שותה, ולא להיות סמוך על המנקה כאן שעושה את עבודתו. ובכן נקציב זמן ללימוד במקום זה שכידוע לכם שהוצאות החשמל רבות. בכל אופן זאת לא אזכרה או אירוע מיוחד שמתכבד בהוצאות המקום השוטף, וזאת בלי קשר שלימוד התורה שערכו גדול, לא מכניס כסף למקום קדוש זה".

הזיגזג ההשקפתי רצוף כוונות טובות ואינטרסים

אני רואה חלק לא קטן מכם טעון ואולי שואל את עצמו, איזו סמכות רבנית עומדת אחרי הדברים שלי, אז בואו אני אפתיע אתכם כהבטחתי, יש אחרי מספר לא קטן של רבנים מהמגזר של הכיפה הלא נראית שלי, שכנראה מבינים את המצב, ובגין זה לא קמו ולא זעו ולא טרחו להניא אותי מדעתי.

כן כן, זה אולי נשמע לכם מוזר אבל לפעמים צריך לחצות קווים אדומים, ולפרוץ גדרות בכדי לשרת אינטרסים. מה אתם חושבים, שעבורי זה לא קשה לומר את דעתי?! ודאי שכן. בפרט שהכרתם אותי אחרת לפני הבחירות. אבל אין מה לעשות, אתם צריכים להבין שזה עבור כולנו, והדרך והשקפת העולם המזגזגת הזאת, כולה רצופה כוונות טובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר