תוכן גולשים: תשלום לגן סאקר? שנאת חרדים

זה מרגיז אנשים שם בצמרת העירונית שהשחורים השתלטו על הגן שהיה אחוזה חילונית למהדרין. אז מה עושים? גובים מחיר כניסה יקר מאוד

אילה | כיכר השבת |
(פלאש 90)

אם גם אתם יצאתם בשני בלילה לגן סאקר כדי להתאוורר בחיק הטבע מגל החום שתקף אותנו בעת האחרונה. מן הסתם גיליתם שנדרשתם לשלם מחיר כניסה יקר ביותר.

לא משלמים על כניסה לגן סאקר אתם אומרים, זה בדיוק העניין וזהו שורש ההונאה.

אתם כמו ירושלמים רבים מכירים את פינת הטבע הקטנה כחינמונית ירוקה שהותירה עירית ירושלים לטובת תושביה, אבל זה רק נדמה לכם. זה נכון שהאוכלוסיה שמאכלסת את הגן בזמן האחרון בכלל, וב"בין הזמנים" בפרט שייכת לקהילה השנואה ביותר בישראל – הקהילה החרדית. זה מרגיז כמה אנשים שם בצמרת העירונית שהשחורים השתלטו על הגן שהיה עד לא מכבר אחוזה חילונית למהדרין. ולא רק שהם באים ומתיישבים על דשאיו אלא שחלק מהם אף למד לעשות על האש ולנפנף בעוז על פני מנגלים. וזה באמת כבר גובל בחוצפה. אז מה עושים? איך מניסים את מסיגי הגבול מן הגן שלא יועד להם מלכתחילה ובטח שלא לעשרות צאצאיהם המתרבים בהתמדה מעוררת דאגה...

נכון שבניה המיוחסים של ירושלים מבכרים גנים קצת יותר מרשימים ממערב לארץ וממזרחה, הם מעדיפים את "שאנז אליזה" ו"הטולרי", את ה"סנטרל פארק", ואת "גני קיו על גדות התמזה", ואת "גני ניו דלהי"... מה זה בשבילם גן סאקר...גינונת מסכנונת???

אבל יורשיהם הבלתי חוקיים, שעדיין נשארים פה גם בחופשות, מעצבנים בכיבוש הדמוגרפי שלהם. מעצבנים בעצם היותם... מעצבנים בעצם נוכחותם.

אז מה עושים בלי לכתוב על הספסלים שהכניסה אסורה לשחורים. ובלי שמישהו מהנציגים הקשקשנים שלהם יוכל לטעון שזו גזענות לשמה? פשוט מאוד גובים מחיר כניסה יקר ביותר, כזה שיהפוך את כל עניין ההתאווררות ללא רווחי לחלוטין. ואז הם יוותרו על הרעיון הירוק וישבו בבתיהם הקטנים והצפופים גם ב"בין הזמנים" וימשיכו "להתבשל" בבתי הבובות שנבנו למענם. בימים של גלי חום אדירים. אז שולחים פקחים ב-11 בלילה והם מדביקים רפורטים על כל המכוניות החונות . כל רפורט שווה רק 500 ₪!!!

זהו, עכשיו נראה אותם...

אז ראיתי אותם... עשרות רבות אולי מאות של אברכים ששבו לקראת חצות למכוניותיהם החונות. על ידיהם ובין רגליהם מתהלכים זאטוטים רבים ומאושרים וכך גם בידי נשותיהם ובעגלות הצמודות להן. הם שבו מכמה שעות של בילוי במרחב הירוק והנעים. נעים לעבר המכונית ומגלים לפתע על החלון ממתינה להם מתנה מהעיריה שובר תשלום על סך 500 ₪. הפנים מתכרכמות. 500 ₪ ? אילו היו הללו נתונים בכיסם (או ביכולתם) הם לא היו באים לבלות בגן סאקר... כמה דברים יכלו לעשות בהם כדי להנות את ילדיהם: לנסוע לים לשיט לקנות קרטיבים שלוש פעמים ביום, לקחת אותם לבריכה, לג´מבורי ועוד היה נשאר עודף. ועכשיו... רק הוציאו אותם לגן בשעות הלילה חנו על המדרכה באופן שלא סיכן איש ובשעות שאין תחבורה סואנת. ובאמת אם לא מתוך כוונה זדונית של ממש אי אפשר היה לבוא כך ולהדפיס על חשבונם כל כך הרבה כסף לקופת העיר שלא מכבדת את בניה השחורים ואינה חפצה בטובתם.

"את מגזימה" הם יאמרו, זה פשוט עניין לא חוקי. שום כוונה זדונית, שום גזענות. לחנות מותר רק במקומות מורשים! בודאי, רק הראו לי כמה דוחות חנייה חילקתם בגן הזה למשל ביום העצמאות, או אתם יודעים מה בליל המימונה... כמה דוחות חילקתם, אה?וכמה דוחות אתם מחלקים כשיש הופעה בברכת הסולטן כמה? ושם הכבישים ממש צרים וכשחונים זה באמת מפריע וקצת מסוכן.

ובכלל כמה דוחות אתם מחלקים ליד טדי בלילה של משחק חשוב? כמה?

מה את משווה, אלו לילות של חג, כשבניה של ירושלים חוגגים העיריה מעלימה עין.

הוא שאמרתי. אלא שבלילות החג של בניה החורגים העיריה דווקא פוקחת שבע עיניים! וסוגרת את העיר העתיקה, ורושמת דוחות במועדים ובמוצאי מועדים ליד הכותל, ובגן סאקר ב"בין הזמנים", ובפתחי השכונות החרדיות עוצרים את כל מי לא הספיק לחגור, כי איך אפשר להשוות בין הבנים ובין ימיהם ולילותיהם ואיך אפשר להניח לשחורים להנות מאוירה של ירושלים של מטה ושל ירושלים מעלה מבלי שישלמו על זה ולו 500 ₪ ללילה?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר