תוכן גולשים: טלו מיקרופון מבין שיניכם

לגולש שי שם-טוב נמאס מצביעות התקשורת: מי שאומר שהחרדים לא מסכנים את חייהם למען המדינה, משקר. רק בצבא מוסרים את הנפש?

נאור שי שם-טוב | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

אני יודע שעשיתי טעות. אבל הקשבתי לתחילתה של תוכנית-אקטואליה לפני כמה ימים, בה אני שומע את המגיש תוקף בחריפות את הציבור החרדי ש"לא עובד ולא משרת בצבא!". מיד הורדתי את הרדיו משידור, והעברתי לקול-ברמה.

וזה לא שרציתי להתחמק מההאשמות. פשוט נמאס לי לשמוע אנשים שמחזיקים את עצמם לאינטליגנטים ומלומדים, כשזה מגיע לנושא של השירות הצבאי החרדי, הם מאמצים גישה שטחית וטמבלית, תסלחו לי.

אני יודע שזה נאיבי מצדי לחשוב שזה נעשה בתום-לב, אבל בכל זאת הייתי רוצה להתעמת עם האשמה הידועה, שהציבור החרדי די מובך שמעלים אותה, וכביכול אין לו מה לענות עליה, והיא הטענה על החיילים שנהרגים בקרב, ואף בחור ישיבה לא נהרג באהלה-של-תורה.

ובכן, הרשו לי להוסיף עוד כמה מקומות שלא נהרגים בהם בחורים - בצבא עצמו. למשל במטבח, באמצע טיגון שניצלים, לא שמעתי על חייל שנהרג. כן, אני יודע ש"הצבא צועד על קיבתו", ואני גם מסכים עם כך, אבל מכאן ועד להגדיר את החייל כאחד שמסַכן את חייו לעומת בחור-ישיבה? נו באמת. ומה תגידו על אגף-המחשבים בצה"ל, גם שם מסכנים את חייהם באיזה וירוס אולי? ובלשכות-הגיוס, והלהקה-הצבאית? סליחה אני מתנצל, בלהקה-הצבאית אני באמת מסכים שמדובר בסכנת-חיים משמעותית.

הדברים נשמעים כדמגוגיה, אך דמגוגיה זולה במיוחד היא מהכיוון השני, כשמציגים את הדברים בצבעי שחור-לבן: מי שמחוץ לחומות הצבא, הרי הוא פרזיט שלא תורם לחברה. ומי שנכנס פנימה והתחייל, הרי הוא מסכן את חייו למען המדינה. בזמן שהערכות אומרות, שכשמונים אחוזים מהחיילים אינם לוחמים בשטח, ומסכנים את חייהם פחות ממתנדבי זק"א המגיעים לזירת-פיגוע, למשל.

ואם הזכרנו את מתנדבי-זק"א, זה אומר שיצאנו מחוץ לגדרות-התיל של הצבא, ושם ניתן למצוא חרדים רבים שמתנדבים ותורמים לחברה, גם הכללית, וזאת ללא "צו גיוס חובה", אלא מתוך צו-מצפונם ותורתם.

בינינו, הרי הסיבה האמיתית שהחרדים ברובם אינם ששים להתגייס לצבא, היא בדיוק הסיבה שהחילונים הנאורים לא היו מוכנים להתגייס לישיבה. האוירה בצבא היא נוראית לבחור-ישיבה, זה לא הבית שלו, בלשון המעטה. "פורום שוויון בנטל", שמעתם עליו? אותו זה לא מעניין. לדעתו בחור-ישיבה בצבא, זה בדיוק כמו נער סחבק לא דתי בצבא. אני מאמין שאם ניקח בחשבון את הקושי הטבעי של החרדי לשרת בצבא, הרי שהאחוזים מהחרדים שכן משרתים, ראויים להערכה רבה אל מול הנערים שמתגייסים עם כל החברֶה מהתיכון. וסליחה אם עצבנתי מישהו.

אה, שכחתי משהו חשוב בקשר לחיילים שנהרגים בקרב. לא שמעתי למשל, שנהרג חייל באולפני גלי-צה"ל רזי, היהירות שלך מבחילה, לא משרתים בצבא? לא תורמים לחברה? "טול מיקרופון מבין שיניך"!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר