תוכן גולשים: על מנהיגות, מנהל תקין ומה שביניהם

מנהיג לא מודדים אם הוא חנה את רכבו באדום לבן או האם הוא סגר מרפסת ללא רישיון, מנהיג מודדים ע"פ קריטריונים אחרים לחלוטין. אין ספק שאם המהלך להדחתו של גלנט יצלח יהיה זה אחד מהניצחונות-פירוס הכי מפוארים בתולדות מדינתנו. הגולש י´ עוז תוקף את העליהום נגד יואב גלנט, הרמטכ"ל המיועד

י' עוז | כיכר השבת |
יואב גלנט (פלאש 90)

כבר אמרו חז"ל אין ממני "אין ממנים פרנס על הציבור, אלא אם כן קופת שרצים תלויה מאחוריו". כבר אז ידעו חז"ל שאין סיכוי למנהיגות מושלמת. למנהיג יש המון תכונות חשובות, אך בשונה מהבון-טון של השיח התקשורתי בימים האחרונים, לחז"ל הייתה אג´נדה אחרת על מנהיגות. על פי חז"ל מנהיג דגול לא צריך שיהיה בהכרח מר מנהל תקין או מיסטר קלין, מנהיג צריך להיות קודם כל מנהיג, השאר פחות חשוב.

התכונות החשובות למנהיג ע"פ חז"ל וע"פ מבחן ההיסטוריה הם חזון, אומץ לב וקור רוח, אבל לפני הכל מנהיגות טבעית והיכולת להוביל ולסחוף,ולא להיות מובל ומונהג ע"פ הלכי רוח זמניים של הציבור. (כדברי מנהיג חשוב שלנו:לדעת ולעשות מה שנכון לעם ולא מה העם רוצה ).

התכונה האחרונה שהזכרנו (מנהיגות והובלה) שחשובה לכל סוג של מנהיגות היא בוודאי התכונה הדומיננטית במנהיגות צבאית, מנהיגות צבאית נבחנת בעיקר בראייה נכונה של המציאות,אומץ לב,והיכולת להוביל אחריה לוחמים ואזרחים.

מנהיג לא מודדים אם הוא חנה את רכבו באדום לבן או האם הוא סגר מרפסת ללא רישיון, מנהיג מודדים ע"פ קריטריונים אחרים לגמרי.שהרי אם אלו הקריטריונים לבחירת מנהיג אין לכם מה להתאמץ ולחפש מפקדים בכירים בשורות הצבא, יש לכם את השכן שלי ירוחם. מיודעינו ירוחם מקומה ג´ (שהוא אגב משמש גם כיו"ר גם וועד הבית של הבניין שלנו, ובתפקידו זה יש לציין, הוא גילה ומגלה כושר מנהיגות לא מבוטל) כבר לא צעיר, גילו כבר נושק לשבעים.

האגדה מספרת עליו שמימיו לא קיבל דו"ח חנייה ומכל שכן דו"ח תנועה (למרות מגוריו במרכז תל אביב) ויושרו היה לשם דבר בשכנותינו. עד כדי כך שמספרים עליו שבכל שנה כחודשיים ימים לפני חג הסוכות הוא פונה למחלקת ההנדסה של העירייה בכדי לקבל היתר להעמיד את סוכתו במרפסת ביתו הצנוע. לכן בשבילי הוא המועמד הטבעי לרמטכלות ו/או לכל תפקיד בכיר במערכת הפוליטית שהרי לגביו אין כל ספק שלעולם לא יסגור מרפסת ללא היתרים ובטח ובטח לא ישתלט על שטחים ציבוריים שלא כדין.

מי כאן השקרן?

ראיתי אי-אילו פובליציסטים שכתבו דברים כגון אלה "איך יכול אדם שעבר על החוק, ועל הוראות מנהל תקין לשלוח את בנינו לקרב ו/להסתכל בעיני הורים שכולים". אולי נסתמו עניי מלראות וראשי מלקלוט, אך קטונתי מלהבין מה הקשר בין אדם שלא דייק לחלוטין בתצהירו ואולי אפילו חלילה לא אמר את כל האמת בפני הגורמים המוסמכים לבין כשירותו לכהן כרמטכ"ל ולהוביל את ישראל לניצחון על אויביה ו/או הרתעה על שכנותיה.

אין ספק שכל הפובליציסטים והוגי הדעות הנכבדים מעולם לא הוציאו דבר שקר מפיהם, וכמובן מנהיגינו הפוליטיים הדגולים והנערצים, שרון-דין נצרים כדין תל אביב, אכבד את משאל מתפקדי הליכוד. רבין-מי שיעלה על הדעת לירד מרמת הגולן יפקיר את בטחונה של ישראל וכו´ וכו´.)

להזכירם בתנ"ך היו מנהיגים דגולים וגנרלים שעד היום אנו נושאים את שמם בהערצה על דל שפתותינו, שמעשיהם לא תמיד עלו בקנה אחד עם דרישות התורה והמוסר, ועם כל זה הם עדיין משמשים כמושאי הערצה וסמלים של גבורה בעם ישראל.

התאווה הבלתי נשלטת של עיתונאים מסוימים וארגוני איכות השלטון למיניהם לחבל ולתקוע כל מינוי או תפקיד ציבורי או צבאי מעלה תהיות ושאלות לציבוריות לא פשוטות, האם כמו שצריך להיות בדמוקרטיה, העם מיפה את כוחה של המנהיגים לפעול בשמו או שמא התקשורת וחבורה של עיתונאים מיפים את כוחה של המערכת המשפטית ומנהלים את סדר יומו של בג"ץ. אין ספק שההתנהלות הזאת פוגעת בסופו של דבר בנו בציבור ובחוסנה של המדינה.

אם אדם שהקדיש את כל חייו הבוגרים לטובת הכלל, ושם את נפשו בכפו עשרות רבות של פעמים בכדי להגן על המדינה, (אדם שהוא ללא ספק גיבור ישראל, חייל וקצין שגם מבקריו החריפים ביותר לא חולקים על אומץ ליבו תושייתו ומנהיגותו) יסולק מהצבא בעקבות עדר של עיתונאים ואנשי רוח צווחנים ובמקומו ימונה רמטכ"ל טכנוקרט חסר מעוף ותושייה זה בסופו יהיה ההפסד של כולנו. ניצחון של מערכת בירוקרטית-משפטית מפוחדת ומסואבת על השכל הישר וההיגיון הפשוט.

אין ספק שאם המהלך להדחתו של גלנט יצלח יהיה זה אחד מהניצחונות-פירוס הכי מפוארים בתולדות מדינתנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר