תוכן גולשים: טרגדיה רודפת טרגדיה, ואנחנו שוכחים

בתקופה של חודשיים, עבר עלינו ועל העולם דברים מחרידים מדהימים ואנחנו לא התעוררנו לרגע קטן. אחד המאפיינים שלנו העם היהודי הוא "עם קשה עורף". מיום היותנו העם הנבחר ועד היום אני לא בא לעשת השוואות ולקבוע משוואות אבל "חכם עיניו בראשו" וכל אחד יפרש את הדברים איך שנדמה לו. הגולש אייל חזן מבכה את המצב ודורש התעוררות

אייל חזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

אני מחפש את המילים הנכונות להשתחרר מעט ממה שעברנו השבוע.

כולנו עברנו טראומה קשה, קשה וגם לא ניתן לעכל את מה ששמענו ומה שראינו, אך למזלנו הקב"ה ריחם עלינו ונתן לנו מתנה חשובה שכחה....

אם היינו זוכרים כל דבר מילדות עד עכשיו העולם היה בלתי נסבל ולא לרגע, הגענו כבר ליום שלישי והטראומה מתחילה להתפוגג מאיתנו. החדשות מציפות אותנו ואט אט אנחנו שוכחים את האחרונות.

בתקופה של חודשיים, עבר עלינו ועל העולם דברים מחרידים מדהימים ואנחנו לא התעוררנו לרגע קטן. זה התחיל בתוניס, המשיך למצרים האדמה שם רעדה ממצרים - זה הגיע לארץ פרשת הגיורים ועד שזה נרגע, קמה לה פרשה חדשה פרשת ראשי הישיבות מראשי הישיבות.

עברנו לרעידת האדמה ביפן ומשם לצונאמי האדיר שהחריב ערים שלמות והרג אלפים ורבבות, ועם כל מה שקרה שם זה התגמד לעומת האסון המחריד של משפחת פוגל הי"ד.

אחד המאפיינים שלנו העם היהודי הוא "עם קשה עורף". מיום היותנו העם הנבחר ועד היום אני לא בא לעשת השוואות ולקבוע משוואות אבל "חכם עיניו בראשו" וכל אחד יפרש את הדברים איך שנדמה לו.

לקט של אסונות

הנה לקט קטן שליקטתי מהאסונות שפקדו אותנו הציבור החרדי בלבד במשך החודשים וחצי האחרונים, הדברים לא מובאים לפי הסדר הנכון סלחו לי:

א´ בשבט תשע"א 08:34

ראש ישיבת טורדא, הגאון רבי משה אדלר נהרג אתמול בתאונת דרכים בפלטבוש.

כ"ד בכסלו תשע"א 18:36 01.12.10

טרגדיה בירושלים: הרבנית גיטה פרנקל, אחות הגאון רבי מאיר ברנסדורפר זצ"ל הלכה לעולמה לאחר שטבעה אחר הצהריים בחוף עין גדי בים המלח

כ"ב בכסלו תשע"א 11:43 29.11.10

אסון בבני-ברק: הרב מיכאל חיים, תושב העיר נפטר הבוקר לאחר שנפל מבניין ברחוב רבי עקיבא בבני-ברק. המנוח היה בן 38 בפטירתו

ט´ באדר א´ תשע"א 11:45 13.02.11

ברוך דיין האמת בביתר עלית הלכה הבוקר לעולמה הנערה חיה מושקא רוחמקין ע"ה.

ט"ו באדר א´ תשע"א 19:38 19.02.11 אסון באלעד: האברך הרב יוסף רוטנברג ז"ל, בן 32, אב לחמישה ילדים, נפטר בפתאומיות בליל שבת, לאחר שלא חש בטוב

י"ב באדר א´ תשע"א 09:55 16.02.11

הבוקר הלך לעולמו הרב מאיר ורזוב ע"ה, תושב שכונת נחלת הר חב"ד שבקרית-מלאכי, והוא בן 63

י"א באדר א´ תשע"א 09:43 15.02.11 טרגדיה בבית-שמש: הרב אריה קרנסה ז"ל הלך הלילה לעולמו בפתאומיות נשוי לנכדתו של, מרן הרב עובדיה יוסףנשיא מועצת חכמי התורה.

י´ באדר א´ תשע"א 11:36 14.02.11

טרגדיה בישוב בית חלקיה: במהלך הלילה נפטר בשנתו תינוק בן 10 חודשים, בן למשפחה חסידית מהידועות ומהמיוחסות בישוב הקטן

ד´ בשבט תשע"א 17:58 09.01.11

תינוקת בת שנה, בת למשפחה חרדית מהיישוב יסוד המעלה שבגליל העליון, טבעה בסירת גומי שהיתה בחצר הבית.

ט"ו בכסלו תשע"א 16:22 22.11.10

אבל בביתר-עילית ובקהילת חסידי ערלוי. האברך הר"ר משה דויטש השיב היום (שני) את נשמתו לבורא, לאחר מחלה ארוכה וקשה, בה התייסר רבות.

כל אחד מהמקרים הוא אסון.

דרושה התעוררות

אלמנה צעירה, הורים שכולים, תינוקות ילדים נערות תוהו ובוהו, ובתוך כל אלו המשכנו את חיינו.

היינו בשיא סערת הגיור הצה"לי, הטוקבקים השתוללו. כל אחד מאיתנו יודע היטב איזה תגובות הוא הגיב במי הוא פגע ועל מי הוא דיבר כולנו יודעים היטב היטב מה היה בתוך כל התגובות על פרשת הגיורים ועל הרבנים המגרשים ועל הפאות ועל הא ועל דא, ולא לחינם לא לחינם כל הצרות אלה היו בציבור שלנו בציבור החרדי..

לא צריך לחפש שאלות, כי הכתובת והתשובות היו על הקיר מזמן עוד בסוף שבוע שעבר בשיא הלהט והמהומה היינו עסוקים בתגובות על הרב המגרש 3 ודומיו מוצ"ש לא היה לנו כח להקליד במקלדת אות אחת על הכתבות האלה. מוצאי שבת כל אחד הרגיש היטב את הכאב את הצער מוצאי שבת הרהורי תשובה עלו לכל אחד מאיתנו בראש כולנו נחשפנו לזוועה כולנו הזדעזענו.

היום עבר שבוע בקושי ו.. חוזרים לשגרה אבל אסור לנו לחזר לשגרה אסור תזכרו טוב טוב את הימים של שנות 2000-2005 יום יום רציחות דקירות פיגועים פיגועי ירי כמה נהרגו נטבחו נשרפו.

אנשים נשים ילדים נערים תינוקים כולם כאחד שלא נחזור חלילה לימים האלה.

נתעורר עכשיו באמת, כל אחד צריך לקבל על עצמו קבלה אמיתית שיוכל לעמוד בה התעוררות אמיתית שזכרם של הנרצחים הללו הי"ד בקרוב לא ימוש מקרבנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר