תוכן גולשים: ומי ישמור עלינו מפני רעידת אדמה?

רעידת אדמה בפתח?! [ואת זה מי מעניין וצריך לעניין, מי מתעסק באדמה? חקלאים בנגב ובגליל אולי.. לא אנחנו.. האי הרי מדובר בתרחיש ריאלי מאוד שיכול להתרחש לפי תחזיות וממצאי מומחים שונים כל רגע ולגבות חיים של מי יודע כמה. אבל זה לא יעניק את התהודה הנדרשת לפוליטיקאי המתרווח על כסאו ומעשן מקטרת, אז אין עילה אמיתית להתעסק בזה

אבישי פרי. | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

אסון היה בהר הכרמל החיפאי, אסון טראגי ומצמרר שקשה להכיל ללבנו הקטן – לא פחות מ-44 אנשים ממיטב בנינו ובנותינו שעטו על מצוות הצלת אחיהם מהאש המלחכת בדהרה נבלעו בתוכה חיים. הפיתרון, אילו היה, זה היה מטוסי הכיבוי ה"סופר-טנקרים".

ולמה נעדרו אלו אחרי 63 שנות קידמה טכנולוגית? כי זה לא מספיק יוקרתי ובעל הד לפוליטיקאי השחצן, זה לא נשמע כזה טוב, לפחות כמו חנוכת מגדלי עסקים גורדי-שחקים על גדות רמת-גן, רק אחרי שיש כרמל ואנחנו עקדנו על מזבחותיו 44 מבנינו ובנותינו נזכרנו שאוהו, זה כל כך חיוני.

תמיד ראיתי וידעתי שהגיע הזמן להתפכח. את הפוליטיקאים לא מעניין המדינה. מעניין אותם לפני הכל מחיאות הכפיים הציבוריות, התהילה והיוקרה הפוליטית.

רוצים דוגמא אקטואלית נוספת? הנה. רעידת אדמה בפתח?! [ואת זה מי מעניין וצריך לעניין, מי מתעסק באדמה? חקלאים בנגב ובגליל אולי.. לא אנחנו.. האי הרי מדובר בתרחיש ריאלי מאוד שיכול להתרחש לפי תחזיות וממצאי מומחים שונים כל רגע ולגבות חיים של מי יודע כמה, שלא נדע, אבל זה לא יעניק את התהודה הנדרשת לפוליטיקאי המתרווח על כסאו ומעשן מקטרת, אז אין עילה אמיתית להתעסק בזה.

שטיפת מוח יסודית

השבוע נקרא את פרשת סוטה. לכאורה, כך דומה במבט חטוף, תהליך הזדככותה מדיף ריח מיסטי-קבלי משהו. זה מתחיל במים קדושים בתוכם ישדה הכהן אפר, ממשיך בכתיבת כתב הקללות, וכלה בהשלכתו אל תוך המים ושתייתם על ידי הסוטה.

אולם בגמרא מתברר [ראו סוטה ט:] כי כל תהליך זה הוא מידה כנגד מידה. הוי אומר: היא יפתה עצמה, עתה יפרע ראשה, כדווה ודחויה. היא התייהרה בחטאה, עתה ישקוה אפר המסמל שפלות, ועוד כהנה. נמצינו למדים שכל פרט כאן זועק את ניתוץ ההוייה האנושית הקודמת של זו כמתייהרת שכל מעגל חייה סב על מסלול החיצוניות ושאלת הכזב של ה"מה-יאמרו", צעד אחד צעד מנפצת התורה את מסלול הסינטטיות והמלאכותיות, והופכת אותה לאשה זכה. מדובר אפוא ב"סדנת חינוך" מעולה.

כדי להסיר את לוט החיצוניות, נכתב בפרשה, יש לעשות שטיפת מוח יסודית ועמוקה. קשה להאמין שכך יקרה במדינתנו שמושתתת על ערך זול זה.

אז כל משולהבי המדינה, אנא הרפו, הרגיעו. מתי כבר תקלטו שפוליטיקה זה לא "ארגון - חסד"!

נ.ב. יש, בעיקר מקרב שונאי החרדים הדלי"ם, שהלעיזו כי חבר הכנסת בן סימון ביקר במיר כדי לעורר כביכול מדנים ופרובוקציה בהקשר ליעוד הכסף. מדובר בהוצאת דיבה מטעם תשקורת עוינת חרדים שרצתה לגרוף מעט רייטינג מביקור תמים זה, ידידי בא נטו להכיר וללמוד על הציבור החרדי מקרוב כדי לראות מיהו באמת, וההשפעות אולי בהתאם. בן סימון, בקטע הזה לפחות, הגיע לא לשם שום חשיפה תקשורתית כלל.

שבת שלום ועונג לכולכם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר