תוכן גולשים: מי באמת משתמט מהצבא? החילונים

"לא נח לכם להביט במראה ולראות את זה שמימין ומשמאלכם שמשתמט מתוך רצון ללכת לעשות כסף בחו"ל. אתם מחזיקים באביב גפן המשתמט כגיבור תרבות. ואתם יודעים מה האירוני ביותר? שאותם משתמטים שאתם מחזיקים מהם כגיבורים שלכם – מטיפים נגד 'הפרזיטים החרדים'. ממש בדיחה"

אוהד שקד | כיכר השבת |
חייל דתי (פלאש 90)

לא בהפתעה קראתי את תגובות השמניסטים בנושא חוק טל. בסופו של דבר הם גדלים בתוך תרבות שמחנכת לשנוא את החרדים שתמיד נחשבים כ"עלוקות" וכמי שאינם נוטלים חלק בנטל הלאומי.

אבל המחול הזה הוא כולו צביעות והתנשאות.

צביעות מדוע? כיוון שלפי משרד הביטחון ב-2010 27% מהמחויבים בחוק שירות צבאי לא מגיעים אל השירות. הם משתחררים, חלקם מתוקף חוק טל במסגרת "תורתו אומנותו" וחלק סתם, כי אין סיבה או בשל סיבה רפואית. לפי הצבא, 7-10% מקרב הנוער שאמור להתגייס זוכים לפטור מתוקף היותם בני ישיבות (שאמורים להציג הוכחות לכך). באמת אחוז גבוה, כי יש הרבה בני ישיבות חרדיות. אבל שימו לב לנתון המדהים עוד יותר 15%-20% מקרב המשתמטים הם חילונים! והם אינם חילונים שמשתחררים ברובם הגדול בשל בעיות רפואיות אמיתיות (הצבא דיווח שרק פחות מ-2% ממקבלי הפטורים השתחררו בשל בעיות בריאות ממשיות), אלא הם פשוט לא משרתים כי זה לא מתאים להם. הם גם לא תורמים מלבד זה דבר לחברה.

כך שאין פלא שגיבורת התרבות של החילונים בחודשים האחרונים היא דפנה ליף שבעצמה לא עשתה צבא. מעולם לא ראיתי מכתב שמיניסטים נגד אלו שבאמת משתמטים ולא תורמים דבר. אני גם לא בטוח שמארגני מכתב השמיניסטים הביטו מסביב לעצמם, כמו בתיכון של האוניברסיטה בירושלים וראו כמה מחבריהם הגברים בכיתת הלימוד אינם משרתים סתם (כ-20%) וכמה בנות משקרות שהם פתאום דתיות (יותר מ-70%).

התנשאות למה? כיוון שאתם מתנשאים עלינו הדתיים וחושבים שהשירות הצבאי חשוב יותר וטוב יותר למדינה מאשר לימוד תורה בישיבות. אנחנו מאמינים, כמו לפני 3500 שנה, שהתורה היא זו ששומרת על עם ישראל. האם אין זה נס שעם כ"כ קטן, עם כ"כ הרבה אויבים בעבר ובהווה עומד ויציב, בדיוק כמו שעמדו אבותינו החשמונאים, בית דוד והשבטים?

אין לי הוכחה מוחשית לומר לכם שהתורה היא זו שמגינה על מדינת ישראל, אבל גם לכם אין הוכחה שהצבא הוא זה שמגן. 8500 פצצות נחתו עד היום באזור הדרום ורק מעטים מצאו את מותם או נפצעו. האם זה מקרי? במלחמת לבנון השנייה מאות טילים נחתו עלינו והנזקים בנפש היו מעטים יחסית. האם זה מקרי?

מצד שני אני יכול לספר על עדותו של הנער ששרד את מתקפת הרצח בבר-נוער ההומו-לסבי בתל-אביב, שבעדותו מספר כי כשהתחילו היריות קפץ מתחת לשולחן וקרא "שמע ישראל". מדוע? הוא לא יודע.

אתם חושבים ששירות צבאי טוב יותר. אתם משוכנעים שאנחנו פרזיטים כי אנחנו לומדים תורה. ואולי זה הפוך? אולי ורק אולי – אם כולם היו לומדים תורה – בכלל לא היה צריך צבא? מדוע האמת נמצאת אצלכם ולא אצלנו?

זהו מחול של צביעות ושל התנשאות. לא נח לכם להביט במראה ולראות את זה שמימין ומשמאלכם שמשתמט מתוך רצון ללכת לעשות כסף בחו"ל. אתם מחזיקים באביב גפן המשתמט כגיבור תרבות. ואתם יודעים מה האירוני ביותר? שאותם משתמטים שאתם מחזיקים מהם כגיבורים שלכם – מטיפים נגד 'הפרזיטים החרדים'. ממש בדיחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר