הפקת לקחים בעקבות הפיגוע

עידן חדש בבולגריה: בתי הכנסת תחת אבטחת שיא

כחודש וחצי לאחר הפיגוע הרצחני בבולגריה, בו נהרגו חמישה ישראלים, המשטרה המקומית תגברה את האבטחה סביב בתי-הכנסת, בתי-חב"ד ומקומות בהם שוהים ישראלים. שגריר ישראל בבולגריה, ישראל כמיסה, מספר בראיון בלעדי ל'כיכר השבת' על העידן החדש במדינת בולגריה. צפו בוידאו (חדשות, בעולם)

ישי כהן, בולגריה | כיכר השבת |
למצולמים שום קשר (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

כחודש וחצי לאחר הפיגוע הרצחני בבולגריה, בו נהרגו חמישה ישראלים, המשטרה המקומית תגברה את האבטחה סביב בתי-הכנסת, בתי-חב"ד ואתרים בהם שוהים ישראלים.

שגריר ישראל בבולגריה, ישראל כמיסה, מספר בראיון וידאו בלעדי ל'כיכר השבת' על האבטחה ועל יום הפיגוע.

"יש מקום לומר באופן ברור שיש שינוי מהותי במערך האבטחה של בולגריה ברמת הפנים, ובדגש רב בכל נוכחות יהודית, ישראלית", אומר כמיסה., "לאו דוקא לאורך החוף, או עיר הבירה - אלא בכל מקום שישנה נקודה יהודית, וכמובן סביב בית השגריר ובתי יהודים".

כמיסה מספר ש"החיים חזרו לשיגרה, אבל כמובן עם הרבה יותר נוכחות של משטרה, ובמקומות רבים יש נוכחות של כלבי הגישוש המשטרתיים".

(צילום: ישי כהן)

השגריר כמיסה (צילום: ישי כהן)

בחודש שאחרי הפיגוע, אומר השגריר כי "אין ספק שרמת האבטחה היא טובה, נעשו פה פעולות בלתי רגילות מתוך נחישות ומדיניות מוצהרת שלא נאפשר פיגועים נוספים בבולגריה. אלה דברים שנאמרים על-ידי בכירי המנהיגים. יחד עם זאת, מתוך ניסיון במדינת ישראל - אין אדם שיכול לבוא ולומר שיש ביטחון במאת אחוזים, הטרור היום מאוד מתוחכם".

בבולגריה פועלים מספר בתי-חב"ד תוססים. "אנחנו מתואמים עם הרב של חב"ד בבולגריה הרב יוסף סלמון. הוא נמצא בקשר מתמיד איתי על ארועי שבת, בהם מתאספים המון תיירים ישראלים שרוצים את האווירה של הבית ואת האוכל הכשר. הם מגיעים בעשרות ואפילו במאות לבתי-חב"ד. אנחנו מתואמים עם אנשי הביטחון של השגרירות, הדואגים לנוכחת משטרתית ומראים נוכחות בסמוך לבתי-חב"ד - דבר שגורם להרתעה".

האם בטוח ליהודים לגור בבולגריה? השגריר בטוח שכן. "היום בטוח ליהודים להגיע לבולגריה - אני אומר את זה בפה מלא ובביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר