האויבים של החייל האמריקני: חרדים ואנשי אל קעידה

הכירו את האויבים של החייל האמריקאי: אתם, ואל קעידה. במהלך מצגת שהוצגה לאחרונה לחיילים אמריקאים, נערכה השוואה בין הציבור החרדי ואנשי הטרור העולמי. בעקבות ביקורת רבה שנמתחה על המצגת, החליט צבא ארה"ב להסיר את הקטע המשווה בין חרדים ואנשי טרור, בנוסף הובהר כי המצגת נערכה על ידי אדם פרטי (חרדים, בעולם)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

אנטישמיות או בורות? בצבא ארה"ב ערכו לאחרונה השוואה בין ארגוני טרור מסוכנים בעולם, לבין הציבור החרדי.

במהלך מצגת שהוצגה לאנשי מילואים, נכללו בהגדרת הקבוצות הנמצאות תחת הטייטל "קבוצות קיצוניות" ארגוני הטרור אל קעידה וחמאס, הקן קלוקס קלאן האנטישמי, ולהבדיל הציבור החרדי יהודי בישראל.

עוד בעולם:

במצגת נטען, כי הארגונים הקיצוניים תומכים בשימוש בכוח ובאלימות. בכלי התקשורת בארה"ב דווח, כי באותו שיעור בו הוצגה המצגת, הובהר לחיילים כי אסור עליהם להיות בקשר ובמגע עם גורמים חרדים, ולהבדיל עם אנשי ארגוני הטרור חמאס ואל קעידה, או אנשי הארגון האנטישמי קן קלוקס קלאן.

לפי דיווח ב'וושינגטון טיימס', אחד מדוברי צבא ארה"ב הסביר כי אותה מצגת שערכה השוואה בין חרדים בישראל ובין אנשי טרור מסוכנים, לא נערכה על ידי הצבא האמריקני עצמו, אלא על ידי גורם פרטי השייך למערכת הצבאית.

בנוסף דווח בארה"ב, כי הצבא האמריקני הסיר את הקטע שערך השוואה בין חרדים ואנשי טרור, וזאת לאור הסיקור התקשורתי והביקורת הרבה שנמתחה בנושא.

באתר nrg מעריב דווח, כי בפתח המצגת נכתב: "העלייה בפשעי שנאה וקיצוניות מחוץ לצבא יכולה להיות אינדיקציה לבעיות שכל חייל יכול להתמודד עימם".

עוד צויין, כי בנוסף לחרדים ולארגוני הטרור, גם תנועתו הקיצונית של הרב כהנא נכללה במצגת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר