האמריקנים ריגלו אחרי ישראל

תחקיר גדול של ה"ניו יורק טיימס" חושף כי ארצות הברית רגלה באמצעות סוכנות ה-NSA אחר מטרות ישראליות "בעדיפות עליונה" • חושף המסמכים חי במקלט רוסי (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפגנה בעד חושף המסמכים - אדוארד סנודן (צילום: shutterstock)

תחקיר גדול שפורסם הלילה (א') ב"ניו יורק טיימס" מגלה כי סוכנות הביון האמריקנית NSA ריגלה אחר "מטרות צבאיות ישראליות בעדיפות עליונה".

המסמכים שנחשפו על ידי אדוארד סנודן, מתארים את שיתוף הפעולה בין יחידת העילית של צה"ל 8200 לסוכנות ה-NSA, בו קיבלו בצה"ל חומר גלם מהאמריקנים והחזירו בתמורה חומר גלם ישראלי.

למרות שיתוף הפעולה המסיבי בין הסוכנויות, הייתה ישראל תחת מעקב בעדיפות עליונה, ומבין המדינות שקיימו יחסים קרובים עם ארצות הברית, ישראל היא הדוגמה הבולטת ביותר למדינה בה היה שיתוף פעולה הדוק, אך לצד זאת הסוכנות האמריקנית קיימה מעקב צמוד אחר מטרות צבאיות ישראלות, לרבות מל"טים ומערכות טילים "אנקור שחור" מתוצרת רפא"ל.

על פי התחקירים האחרונים מאז שחרר עובד הסוכנות - אדוארד סנודן אלפי מסמכים, מתברר כי ה-NSA סוכנות הביון הגדולה ביותר בארה"ב, שבה עובדים 35 אלף עובדים ונהנית מתקציב של 10.8 מיליארד דולר בשנה, מאזינה לכל דבר ברחבי העולם ואוספת כל פיסת מידע תועה שעשויה לסייע למאגר המידע של ממשל האמריקני על העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר