התנועה האנטישמית הגיעה לבית הספר היהודי בטולוז

ההצדעה במועל יד הפוך - הופכת ליותר ויותר פופולרית בצרפת. כלי תקשורת צרפתים, פרסמו השבוע צילום של אדם המבצע את התנועה על רקע בית הספר היהודי בטולוז בו נרצחו ילדי משפחת סנדלר ואביהם (חדשות, בעולם)

(צילום: מתוך ערוץ הטלוויזיה France 3)

התופעה האנטישמית החדשה: בכלי התקשורת הצרפתים, פורסמה השבוע תמונתו של אדם המצדיע במועל יד הפוך, על רקע בית הספר היהודי "אוצר התורה" שבטולוז, בו נרצחו ילדים יהודים.

מבצע האקט, צולם כשהוא לבוש בחולצה ועליה תמונתו של יאסר ערפאת, ומבצע את האקט שהפך לפופולרי בתקופה האחרונה. התמונה מתפרסמת במהלך דיון ציבורי נרחב בצרפת בסוגיית האקט האנטישמי.

כזכור, קומיקאי אנטישמי מצרפת בשם דיאדונה, המציא את מועל היד ההפוך - כאשר היד מופנית כלפי הכתף. וזאת מאחר וההצדעה הנאצית הידועה, אסורה על פי החוק.

האנטישמיות בצרפת: "מפחדים לצאת לרחובות" (צילום: אסי כהן, אורי דוידביץ' - אולפן ynet)

הקומיקאי האנטישמי מאוד פופולרי ברשת, ומאות אלפי מעריצים עוקבים אחריו, בכל רחבי אירופה, ומעודדים על ידו להעלות תמונות בהן הם נראים מבצעים את האקט.

בסוף השבוע, ביצע כדורגלן צרפתי מוכר את התנועה האנטישמית במהלך משחק ספורטיבי, ועורר סערה. שרת הספורט של צרפת גינתה את התנועה שביצע השחקן, ואמרה כי זו "פרובוקציה מזעזעת".

כזכור, בבית הספר היהודי "אוצר התורה שבטולוז, אירע פיגוע הירי ממנו נהרג הרב יונתן סנדלר הי"ד, צרפתי-ישראלי שהתגורר בעבר בישראל ואף למד בכולל חרדי בשכונת בית וגן בירושלים. הוא נהרג יחד עם בניו אריה וגבריאל, והילדה מרים מונסנגו סמוך לבית-הספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר