הרבנים גילו: עשרות מקוואות פסולים באירופה

רבנים באירופה טוענים כי בבדיקה שערכו, גילו ברחבי אירופה עשרות מקוואות שהוגדרו כשרים והתבררו כפסולים. הרבנים הכריזו על בנייתם של 30 מקוואות חדשים באירופה (עולם,חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מקווה טהרה (צילום: פלאש 90)

רבנים שהתאספו בתחילת השבוע בהמבורג שבגרמניה, גילו כי עשרות מקוואות ברחבי אירופה אשר נהגו בהם ככשרים אינם עומדים בתנאי הסף הבסיסיים ביותר לכשרותו של מקווה. הרבנים השתתפו בכנס מיוחד בנושא מקוואות שאורגן על ידי 'מרכז רבני אירופה'.

במסגרת הפרוייקט שמקדם מרכז הרבנים, ייבנו בכל רחבי אירופה 30 מקוואות חדשים בתמיכה של 'מרכז רבני אירופה' הקיף הפרויקא מוערך בכ-2 מיליון אירו. הפרוייקט מצטרף לפרוייקט דומה שהסתיים לאחרונה במסגרתו נבנו 28 מקוואות בכל רחבי אירופה בתמיכת הארגון.

הרב אריה גולדברג סמנכ"ל מרכז רבני אירופה ציין כי הכנס נערך, בין היתר, משום ש"הגיעו אלינו עדויות מהימנות על מקוואות טהרה פעילות שנבדקו במקרה ע"י רבנים שביקרו במקום והתבררו כלא כשרות מלכתחילה".

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי, ומי שמשמש גם כמנכ"ל מרכז רבני אירופה, אמר כי "מטרתנו היא לתת מענה מקיף לרבנים בכל תחומי החיים היהודיים, ובנושאי הטהרה בלבד. לכן הסיוע של ה'מרכז' לא מסתיים אך ורק בפן הכלכלי של בניית המקווה, אלא הוא כולל גם הדרכה מפורטת על תחזוקו וכנסים תקופתיים בנושא. הכל בכדי להרבות טהרה בעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר