נשיא אוקראינה הזמני: מי ששומר על המדינה הוא הקב"ה

נשיא אוקראינה הזמני מיכאל טוצ'ינוב, נפגש עם רבה של המדינה, והבטיח כי יפעל להרגעת האנרכיה השוררת ברחובות. "אנו נעשה את כל המאמצים לשמור על הקהילה היהודית" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב בלייך והנשיא הזמני (צילום: באדיבות המצלם)

יהודי אוקראינה והקהילות היהודיות ברחבי המדינה ממשיכים לשמור על זהירות נוכח תקופת התפר בין שלטון לשלטון. היום (שלישי) הוזמן רבה של אוקראינה הגאון הרב יעקב דב בלייך סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה', לפגישה מיוחדת עם יו"ר הפרלמנט ומ"מ הנשיא מיכאל טוצ'ינוב. בתום ועידת דתות שהתקיימה בפרלמנט.

במהלך הפגישה הביע הרב בלייך כרב הראשי של אוקראינה את ברכתם ותפילתם של יהודי אוקראינה להצלחת תפקידו הרגיש של מ"מ הנשיא אשר עליו הוטלה המשימה להחזיר את השקט והביטחון לתושבי המדינה.

טוצ'ינוב הודה להרב בלייך על ברכתו, ואמר כי החזרת הביטחון לתושבי המדינה היא היעד הראשון והעיקרי שנטל על עצמו, להחזיר את החיים לסדרם לאחר חודשים ארוכים של מאבק מר, ולאחר שבועיים של אלימות קשה שגבתה קורבנות רבים.

הרב בלייך הביע בפני מ"מ הנשיא את דאגתם של יהודי אוקראינה נוכח העתיד וביקש כי יוצבו ניידות משטרה ליד המוסדות הדתיים. הנשיא ביקש להעביר באמצעותו מסר של הרגעה כאשר השלטונות עושים הכל בכדי למגר מיידית את רוח האנרכיה שהתפרצה בחודשים האחרונים.

בסיום דבריו ביקש מ"מ הנשיא מהרב בלייך ומיהודי המדינה להתפלל להצלחתו בתפקיד הרגיש, ואמר כי |מי ששומר על אוקראינה זה רק הקב"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר