פרשת המטוס הנעלם

דאגה: יהודי מסיביר עלה על המטוס שיצא ממלזיה ונעלם

'יהודי חם', כך מגדירים חברי הקהילה היהודית בעיר אירקוצק שבסיביר את ניקולאי ברוצקי בן ה-43 שהיה על המטוס שיצא ממלזיה לבייג'ינג ונעלם ככה"נ לאחר שנחטף והופל לים. שליח חב"ד בעיר אירקוצק, הרב אהרן ווגנר: "מדובר ביהודי חם ליהדות והקהילה כולה קיבלה באופן קשה את בשורת הטרגדיה" (חדשות, מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מטוס של חברת "מלזיה איירליינס" (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

דאגה בחסידות חב"ד: העולם כולו עוקב אחר הדיווחים המגיעים ממלזיה, משם יצא מטוס בואינג 777-200 בדרכו מקואלה לומפור בירת מלזיה לבייג'ינג ונעלם. על פי החשד, חוטפים השתלטו עליו וההערכה היא כי הוא הופל אל לב הים והנוסעים לא הצליחו לשרוד.

על פי הדיווחים, על המטוס היו שני נוסעים שעלו תחת זהות בדויה, כאשר על פי החשד הם המחבלים שחטפו והביאו להפלת המטוס כפעולת טרור. במטוס שהו 238 נוסעים ואנשי צוות, ואדם נוסף - יהודי.

היהודי שנעדר והיה על המטוס האבוד הוא ניקולאי ברוצקי (43) אבא לשני ילדים. ברוצקי, היה חבר בקהילה היהודית באירקוצק שבסיביר.

שליח חב"ד בעיר אירקוצק, הרב אהרן ווגנר, נמצא ביממה האחרונה בקשר עם משפחתו של היהודי הנעדר ומנסה לעודדם ולחזקם. לדברי הרב ווגנר "מדובר ביהודי חם ליהדות והקהילה כולה קיבלה באופן קשה את בשורת הטרגדיה".

בחב"ד מספרים כי הרב ווגנר העביר את המידע ללשכתו של רבה של רוסיה - על מנת "לקבל הכוונה הלכתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר