משחק ילדים בבי"ס בבוסטון: "לכלוא את היהודים"

העיירה בדפורד בבוסטון מתמודדת עם גילויי אנטישמיות בדמות משחקי ילדים גזעניים, צלבי קרס וכתובות גרפיטי נגד יהודים על מגלשות בבתי הספר • המשטרה מודה: "מטריד שיש ילדים המעורבים בזה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שערי מחנה ההשמדה אושוויץ, ארכיון (צילום: shutterstock)

האנטישמיות בעיירה בדפורד, בוסטון, מרימה ראש ממקום מפתיע: משחקי ילדים גזעניים, צלבי קרס וכתובות גרפיטי נגד יהודים על מגלשות בבתי הספר.

העיתון "בוסטון גלוב" דיווח אתמול (ד') על שרשרת תקריות אנטישמיות בעיירה ומאמצי מערכת החינוך להתמודד עם מקרים כמו כתובות גרפיטי נגד יהודים, צלבי קרס שרוססו בחצר בתי הספר ומשחק אנטישמי שהפך פופולרי בשם "לכלוא את היהודים". לאחרונה התערבה משטרת בדפורד בנושא ופתחה בחקירה כדי לשלול את החשד לפשעי שנאה.

לפני כמה חודשים נחשפו ציורי גרפיטי גזעניים וכתובות נאצה נגד יהודים במספר בתי חינוך במקום, ביניהם גם בית ספר יהודי. בנוסף, בשני בתי ספר שיחקו הילדים במשחק אנטישמי שמטרתו "לכלוא" כמה שיותר יהודים.

העיתון מדווח כי לדברי מפקח אגף החינוך בעיירה ג'ון סילס, ילדה יהודיה סיפרה להוריה כיצד תלמיד בכיתתה אמרו לה שהם הולכים להרוס את המדינה שלה. הילדה הוסיפה כי דיון שהתנהל בכיתה על החגא הנוצרי המצויין בזמן המקביל לחג החנוכה (להבדיל), האשימו ילדים בכיתה את היהודים ברצח אותו האיש.

מפקד משטרת בדפורד רוברט בונג'יאורנו התחייב לשים קץ לתופעה ולמנוע בעתיד גילויי אנטישמיות נוספים. "אין מקום בבדפורד לביטויי שנאה ואנחנו נפעל עם העירייה, בתי הספר והקהילה כדי להיפטר מהשנאה בעירנו", אמר.

רוברט טריסטאן, ראש הליגה למניעת השמצה בצפון-מזרח ארה"ב, אמר כי כעת הנושא מטופל ברצינות על ידי הנהלת בתי הספר, מערכת החינוך והקהילה. לדבריו, העובדה שגילויי האנטישמיות באו מצד ילדים, היא דבר חריג. "מטריד שיש ילדים המעורבים בזה בבדפורד", אמר טריסטאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר