סערה בצרפת

הימין הקיצוני דורש: להאכיל גם ילדים יהודים במנות חזיר

מנהיגת הימין הקיצוני של צרפת מארין לה פן קוראת להוציא את תחליפי בשר החזיר מבתי הספר באזורים בהם ניצחה מפלגתה בבחירות, וכן לא להתחשב בדרישות דתיות. המשמעות: גם ילדים יהודים ומוסלמים עלולים לאכול בשר אסור. "אין סיבה שהדת תיכנס לציבוריות, צריך להציל את החילוניות" אמרה לה פן (מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חזיר (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

צרפת סוערת: מארין לה פן, יו"ר מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" בצרפת, דורשת לא להתחשב מעתה ואילך בדרישות דתיות בבתי הספר הנמצאים באזורים בהם זכתה המפלגה בבחירות שנערכו השבוע.

בין היתר, דורשת לה פן כי תחליפי בשר החזיר יוצאו מהתפריטים בבתי הספר. "אין סיבה שהדת תיכנס לספירה הציבורית" אמרה לה פן שקראה להציל את החילוניות בצרפת.

לא רק תלמידים יהודים המתחנכים בבתי הספר בצרפת עשויים להיפגע מההחלטה החדשה של לה פן, גם מוסלמים שכוחם עולה בצרפת וילדיהם לומדים בבתי הספר הממשלתיים אשר עד עתה קיבלו תחליפים של הבשר האסור לאכילה לפי שתי הדתות - ייפגעו מההחלטה החדשה של לה פן.

זו אינה הפעם הראשונה שלה פן קוראת לפגוע במיעוטים הדתיים בצרפת. בשנת 2012 היא קראה לאסור לחבוש כיפות או פריטי לבוש מוסלמים בציבור, כמו כן קראה לאסור תפילות בפרהסיה, וכן מנות כשרות בבתי הספר הציבוריים של צרפת.

לה פן, סבורה כי יהודי צרפת הינם קודם כל צרפתיים, ולכן היא מתנגדת להגירה שלהם למקומות אחרים - דוגמת ישראל. בעבר, ניסתה להגיע לישראל במסגרת משלחת של האיחוד האירופי אולם ניסיונות אלו הוכשלו על ידי גורמים בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר