אכזריות דאעש: הוציאו להורג 1500 בני אדם בחמישה חודשים

הארגון הקיצוני דאעש הוציא להורג קרוב לאלף וחמש מאות בני אדם מאז שינה את שמו והודיע על הקמת ח'ליפות אילסאמית. רק ארבעה מבין ההרוגים הם אנשי המדינה האיסלאמית (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום מתוך יוטיוב)

ארגון האופוזיציה הסורי "The Syrian Observatory for Human Rights" טוען כי במהלך חמשת החודשים האחרונים הוציא להורג ארגון הטרור האיסלאמי הקיצוני המדינה האיסלאמית (דאעש) קרוב ל-1500 בני אדם. כזכור, לפני חמישה חודשים הכריז דאעש על שינוי שמו והקמת החליפות האיסלאמית.

לפי הארגון 1,429 הוצאות להורג של בני אדם תועדו בחודשים האחרונים על ידי אנשיו. רוב הקורבנות הם אזרחי סוריה וכ-700 מהם הם בני שבט סוני שיצא למלחמה בדאעש. עוד עולה מהפרסומים כי 63 בני אדם נוספים שהוצאו להורג היו חברי ארגון "א-נוסרה", ועוד כ-400 חיילים סורים. רק ארבעה בלבד מן ההרוגים היו חברי ארגון דאעש שהואשמו בעבירות שונות.

ראש ארגון האופוזיציה אמר לסוכנות ידיעות צרפתית כי דאעש פיזר את גופותיהם של ההרוגים ברחוב "כדי לזרוע אימה באזרחים ובכל ארגון שעשוי להחליט להילחם בדאעש".

דאעש באימונים (יוטיוב)

לדבריו, "דאעש הוציא אנשים להורג מסיבה נוספת - כדי להלך אימים על הקהילה הבינלאומית ולמשוך לשורותיו ג'יהאדיסטים חדשים".

דיווחים נוספים מסוריה מצביעים על כך שבחודש האחרון נחשף באזור חומס קבר אחים ענק של מאות הרוגים בהם ילדים רבים שככל הנראה הוצאו להורג על ידי דאעש. הקבר נחשף לאחר שטפונות שפקדו את האזור.

כזכור, בשבוע שעבר פרסם דאעש קלטת אודיו בה הוא מכחיש את הדיווחים על מותו של מנהיג הארגון אבו בכר אל בגדדי בתקיפה אמריקנית. אל בגדדי עצמו נשמע מדבר בקלטת ומפציר בתומכיו לתקוף את מדינות ערב.

בגדדי אמר גם כי הח'ליפות האיסלאמית שדאעש מנסה להקים כבר התפשטה לסעודיה, תימן, מצרים, לוב ואלג'יריה. "לעולם לא ננטוש את הלחימה, גם אם יישאר לנו רק חייל אחד", אמר בגדדי וקרא ל"התפרצות הר געש של ג'יהאד בכל מקום". בהתייחסו לסעודיה אמר בגדדי כי מנהיגיה הם "ראש הנחש" וקרא לתומכיו לתקוף אותם ואת השיעים בממלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר