מיידוף היהודי

החרדים השקיעו, מאות מליוני דולרים ירדו לטמיון

פרשת הונאה חדשה מרעידה את הקהילה החרדית בניו-יורק: עורך-הדין סקוט רוטשטיין, יהודי תושב פלורידה הבטיח תשואה של 36% בתוך שלושה חודשים למאות משקיעים, בהם גם גבירים חרדים תושבי פלטבוש. השבוע התפוצצה הפרשה והמשטרה חוקרת. כל הפרטים (ארה"ב)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
רוטשטיין (בקטן). היכן הכסף? (פלאש 90)

בארה"ב נחשפה השבוע פרשת הונאה חדשה, בעלת קווי דמיון מדהימים למדי לפרשת מיידוף. מדובר בעורך-הדין סקוט רוטשטיין, יהודי תושב פלורידה וברוקר מוכר בשוק ההשקעות. השבוע התפוצצה הפרשה בקול רעש גדול לאחר שנודע כי רוטשטיין הונה ביותר מ-500 מליון דולר.

חלק מהמשקיעים הם חרדים תושבי פלטבוש, כמו גם תושבים מהקהילות החרדיות בניו-יורק רבים מהם בעלי צדקה ועמותות. על פי החשד, רוטשטיין הבטיח להם תשואה של 36% בתוך שלושה חודשים, ובדיוק כמו בפרשת מיידוף הוא סחף אחריו עשרות חרדים שאיבדו את כספם בין לילה.

"מדובר במשבר", סיפר גורם בפלטבוש. "רבים מהגבירים המקומיים שמחזיקים על כתפם את המוסדות, איבדו חלק גדול מכספם בעקבות ההונאה".

ולא רק החרדים בצרות: פוליטקאים רבים קיבלו בתקופה האחרונה תרומות מרוטשטיין, שחש צורך להיות מעורב במערכת הבחירות בניו-יורק. כשהתפוצצה הפרשה, רגע לפני פתיחת הקלפיות, הצהירו שיחזירו את הכסף.

ובינתיים רוטשטיין הורשה להיכנס למשרדו אך החקירה בעניינו נמשכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר