"ירושלים - הבירה הנצחית של ישראל"

דונלד טראמפ: "אובמה - אולי הדבר הכי גרוע שקרה לישראל"

דונלד טראמפ, המתמודד לבחירות לנשיאות ארה"ב, נשא נאום אוהד במיוחד לטובת ישראל בוועידת איפא"ק, תקף את אובמה ואת ההסכם עם איראן והבטיח: ישראל - מדינת העם היהודי (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דונלד טראמפילום: שאטרסטוק (צ)

איש העסקים ואיל הנדל"ן דונלד טראמפ, המתמודד לבחירות לנשיאות ארה"ב במפלגה הרפובליקנית, נשא הלילה (שלישי) נאום אוהד במיוחד לטובת ישראל במסגרת השתתפותו בוועידת איפא"ק - השדולה היהודית החזקה באמריקה.

טראמפ שהתקבל בתחילה בחשש זאת על רקע התבטאויות קודמות בהן הצהיר כי יהיה ניטרלי כלפי ישראל וכן על רקע דברים שאמר בראיון אמש בו אמר כי על ישראל יהיה לשלם על הסיוע אותו מקבלת מארה"ב, נשא נאום פרו ישראלי מובהק בו הודיע כי יעתיק את מקום שגרירות ישראל מתל אביב לירושלים, אותה הגדיר כ"רושלעם,

טראמפ הודיע כי ייפגש לאחר היבחרו לנשיא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ותקף את הנשיא המכהן ברק אובמה על ההסכם המביש מול איראן. "לאיראן טילים המסכנים את ישראל, את אירופה ויום אחד יסכנו גם את ארצות הברית. לא ניתן לאיראן לסכן את ישראל - האמינו לי".

"איראן היא בעיה גדולה. בכל יום היא מספקת נשקים ותומכת בחיזבאללה בלבנון, שכעת נמצא בסוריה ומנסה ליצור עוד חזית מול ישראל, בחמאס בעזה, ובמחבלים ומשפחותיהם בגדה", אמר טראמפ. "איראן תומכת בכוחות מיליטנטיים במזרח התיכון, ולא ייתכן שנתנו לה 150 מיליארד דולרים כדי לבצע עוד טרור. יש לפרק את רשת הטרור הגלובלית של איראן, המממנת הגדולה ביותר של טרור עולמי".

טראמפ הוסיף ואמר כי "נתנו פרס לתומכת העיקרית בטרור ולא קיבלנו דבר בתמורה. בחנתי את הנושא לעומק וזו עסקה רעה. העסקה מגבילה את תכנית הגרעין הצבאית לכמה שנים, אך כשזה יפוג לאיראן יהיה כוח לייצור פצצה גרעינית במהירות".

המתמודד הרפובליקני התייחס למשא ומתן הישראלי פלסטיני ואמר כי "זה לא המקום של האו"ם, אלא של הצדדים עצמם. אין ברירה, הם חייבים לעשות זאת לבדם. אף אחד לא יכול להגיד לישראל שעליה להתחייב לעסקה שנעשתה על ידי אנשים שנמצאים אלפי קילומטרים מהאזור, שלא יודעים כלום על מה שקורה בישראל".

טראמפ הדגיש כי "ארגון האו"ם אינהו חבר של הדמוקרטיה, לא של החופש וגם לא של ארה"ב ולבטח לא חבר של ישראל. הנשיא אובמה - הוא הדבר הכי גרוע שקרה לישראל ואתם יודעים זאת היטב יותר מכולם. הסכם בין ישראל לרשות שיובל ע"י האו"ם - יהיה אסון נורא, וזה חברים, לא יקרה".

טראמפ התייחס להסתה ברשות הפלסטינית כלפי מדינת ישראל ואמר: "בכל יום ילדים מחונכים לשנוא את ישראל ואת היהודים וזה צריך להסתיים. אצל הפלסטינים, הגיבורים הם אלה שרוצחים יהודים. לא נוכל לתת לזה להמשך. זה לא יימשך עוד. אתה לא יכול להשיג שלום, כאשר יש טרור. אם הם רוצים שלום, הם יצטרכו להתחיל בתהליך חינוך. ישראל לא בונה כיכרות לרוצחים, ישראל לא משלמת לטרוריסטים".

על הילארי קלינטון אמר טראמפ: "היא אסון טוטאלי. היא ואובמה התנהגו לישראל בצורה מאוד מאוד רעה, אובמה הוא אולי הדבר הכי גרוע שקרה לישראל ואתם יודעים את זה יותר מכולם".

לסיום קרץ טראמפ לקהל היהודי כשהזכיר את ביתו איווניקה (יעל) שהתגיירה ואת ילדיה ואמר: "ישראל היא מדינה יהודית ותשאר כזאת לעולמי עד. אני אוהב את ישראל. הבת שלי תלד בקרוב תינוק יהודי יפה".

לפניו נאמו המתמודדים טד קרוז מהמפלגה הרפובליקנית שנשא אף הוא נאום פרו ישראל מובהק וסיים אותו בעברית במילים עם ישראל חי וכן המתמודדת הדמוקרטית הילארי קלינטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר