עלילה מפחידה

סדרה מתח טורקית: יהודי מתכנן להתנקש בסולטן עם מגן דוד בידו. צפו

חייו של הסולטן הטורקי בסכנה מידי יהודי; הרצל מעלה יהודים על רכבת, במקום מוסלמים בדרך למכה; אביו של חוזה המדינה נוזף בו: "ה' לא הבטיח לכם את הארץ" - אלו חלקים מסדרה אנטישמית טורקית שמלחיצה את הקהילה היהודית (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסדרה האנטישמית (צילום: רשת TRT, מתוך ynet)

דאגה רבה בקהילה היהודית בטורקיה בעקבות סדרת טלוויזיה אנטישמית שעלתה לאחרונה על המרקע. במרכז העלילה, תרתי משמע, התכנית היהודית שנהגתה בניסיון להתנקש בסולטן עבדול חמיד.

רשת הטלוויזיה הטורקית TRT בה משודרת הסדרה על הסולטן הטורקי המיתולוגי, העלתה עד כה שלושה פרקים, שהרוח האנטישמית המנשבת מהם מפחידה ומעוררת חששות.

בפרק אחד, לדוגמה, מוצג דיאלוג בין חוזה המדינה תיאודור הרצל לבין אביו, בו הוא ננזף על ידי אביו על רעיונותיו: "אלוקים לא הבטיח את הארץ ליהודים", הוא אומר לו בכעס.

בסדרה נראה הרצל מנסה לרמות את השלטונות הטורקיים, כשהוא מתכנן להעביר יהודים ברכבת שנועדה להוביל מוסלמים למכה, וליישב אותם בין נהר הפרת לנהר הנילוס.

מתוך הסדרה

באחת מהסצנות האחרות ישנו כאמור ניסיון כושל להתנקש בחייו של הסולטן עבדול חמיד, כשה"מתנקש" היהודי נצפה מחזיק בידו בסמל מגן דוד. לחובבי ההיסטוריה שביניכם נציין, כי מותו של הסולטן הטורקי בשנת 1918 נגרם כתוצאה מדלקת ריאות.

יהודים שצפו בפרקים הראשונים אומרים כי הסדרה מלאה בשקרים שרק מלבים את השנאה כלפי היהודים. "חבל שהממשל נתן להעלות סדרה אנטישמית כזאת, דווקא בתקופה שבה מנסים לפתוח דף חדש ביחסים אחרי הפיוס עם ישראל", הם אומרים.

יצויין, כי שגרירות ישראל בטורקיה אכן מתכוונת להעלות את העניין במגעים עם הממשל באנקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר