סקר: רק שליש מהאמריקנים מרוצים ממדיניות אובמה במזה"ת

שיעור המתנגדים למדיניות זו בקרב יהודי ארה"ב - שני שלישים; 28% מהיהודים תומכים במדיניות ■ שני שלישים מהנשאלים אמרו, שאובמה צריך להיות תומך חזק של ישראל, אך רק 42% סבורים שהוא עונה על הגדרה זו

רק שליש מהאמריקנים מרוצים מהאופן שבו מטפל נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בסכסוך בין ישראל לפלסטינים. כך עולה מסקר חדש שפורסם אמש (ה').

הסקר, שנערך ע"י אוניברסיטת קוויניפיאק, מצא ש-35% מהנשאלים במדגם מייצג של תושבי ארה"ב סומכים ידם על מדיניותו המזרח-תיכונית של אובמה. 44% הביעו הסתייגות מהמדיניות. קצת יותר מ-20% אמרו שאינם בטוחים.

ממצאים אלה עומדים בניגוד לתמיכה רחבה יותר של הציבור במדיניות החוץ הכללית של אובמה. 48% מהנשאלים הביעו תמיכה במדיניות החוץ של הממשל, בעוד ש-42% הסתייגו.

לפי הסקר, שני שלישים מהנשאלים היהודיים הסתייגו מהאופן שבו מטפל אובמה בסכסוך בין ישראל לפלסטינים. רק 28% מהנשאלים היהודים הביעו תמיכה. בבחירות לנשיאות, בנובמבר 2008, זכה אובמה בתמיכה חזקה מאוד של בוחרים יהודיים. סקרי קלפיות הראו שכמעט 80% מהיהודים תמכו במועמדותו.

שני שלישים מהמדגם הכללי בסקר אמרו שאובמה צריך להיות תומך חזק של ישראל, אך רק 42% אמרו שהוא עונה על הגדרה זו. 34% מהנשאלים גרסו, כי הוא אינו תומך חזק של ישראל. הסקר נערך בין 14 ל-19 באפריל עם סטיית תקן של 2.2%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר