"יחס מזלזל"

נוסעים חרדים שנתקעו במילאנו מאשימים את אל על

שלושה בני משפחה חרדית מירושלים שרכשו כרטיס במיטב כספם מחברת התעופה 'אל על', מצאו את עצמם אבודים, וללא כל מענה. בשיחה ל'כיכר', הם מפרטים (חדשות, חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בני המשפחה בשדה התעופה (באדיבות המצולם)

יהושע, דניאל ופנינה גיגי, שלושה בני משפחה מירושלים. התכוונו לחזור אמש (רביעי), ארצה, אחרי טיול באיטליה. אלא שתוכניות לחוד ומעשים לחוד. לאחר שביצעו צ'ק-אין, ומסרו את מזוודותיהם לטיסת אל על, החלו העניינים להסתבך, ולטיסה המדוברת הם לא עלו.

וכך מספר אחד האחים דניאל ל'כיכר השבת': "בתור לצ'ק אין נעמדנו כשעתיים וחצי טרם ההמראה. זמן שעומד בסטנדרט. התורות היו ארוכים ומתישים וכשהגיע תורינו שמחנו למסור את המזוודות ולשעוט לעבר התור של ביקורת הדרכונים. התור כאן לא זז לשום מקום וכשהשעון החל לתקתק הסבנו בנימוס את תשומת ליבם של עובדי הנמל לכך שאנו עלולים לאחר לטיסה. ושאלנו אותם, האם יסכימו לקצר לנו את התור. ביקשנו פעם ופעמיים אך נענינו בשלילה מוחלטת".

"לאחר שהגיע סוף סוף התור שלנו, אחי יהושע, סיים במהירות את הפרוצדורה. והחל, לרוץ לעבר השער. אנחנו סיימנו כדקה אחריו ופתחנו בריצת אמוק לעבר השער. אציין שבמשך כל זמן ההמתנה בתור לא נשמעה ולו הודעה אחת במערכת הכריזה על סגירת השערים, או שהכריזו את השמות שלנו".

(צילום: משה שי, פלאש 90)

לטענת בני המשפחה, לאורך כל הזמן נציגי אל על עמדו שם בצד ולא ניסו לתת להם עזרה. "האם זו החזות החרדית שלנו? האם זה המחיר הזול ששילמנו על הכרטיסים?" כך שואלים בכאב בני המשפחה. אך הם מוסיפים: "כי הצוות של אל על החליט להתעלם במופגן וכלל לא ניסו להתערב. ניגשתי לאחד מהם ושאלתי מה קורה עם המזוודות שלנו, והאם ישלחו אותם לארץ. התשובה הייתה מפתיעה: "צוות מיוחד עובד כעת לאתר את המזוודות שלכם בבטן המטוס, עוד מעט תקבלו אותם".

"הטיסה שתוכננה להמריא ב-11:10 בבוקר, המריאה לבסוף רק ב-11:43. באל-על בחרו לעכב טיסה שלימה ועליה עשרות אנשים, כל זה רק כדי לאתר את המזוודות שלנו בבטן המטוס. זמן רב בהרבה מאשר לתת לנו לעלות על הטיסה. להזכירכם, דקה בלבד הפרידה ביני שסורבתי לבין אחי שאושר", מספר גיגי ל'כיכר השבת'.

לדבריו, אנשי אל על פשוט התעלמו מהם, "מששאלתי את אנשי אל על מה ההיגיון בכך ומדוע שלא יתנו לנו לעלות? העבירו אותנו מאחד לשני, ואחד אחרי השני נעלמו. האחרון שבהם עוד היה מספיק הוגן לתת לנו את המספר של משרדי אל על המקומיים. ותוך שהוא מתחיל להתרחק הוא אומר: "לכו תקנו כרטיסים. לטיסה הזאת אתם לא עולים." רק מה? המספר הוא איטלקי, ולנו אין שום דרך ליצור איתם קשר".

בני המשפחה נותרו בשדה התעופה, כשהם מבולבלים ואובדי עצות. ונותרו ללא מענה מחברת התעופה בה הם הזמינו את הכרטיס. הודעות בהולות ששלחו לארץ הביאו מספר אנשים לפעול לסייע להם, כשאחד מהם יצר קשר עם משרדי אל-על במילאנו. להפתעתם, החברה החליטה כי עליהם לשלם קנס הנקרא show No בסך 200 דולר, ועוד 50 דולר דמי שינוי.

לדבריהם: "בדיקה קצרה באתר אל על העלתה, כי רכישה של כרטיס חדש בכיוון אחד תעלה 180 דולר בלבד לנוסע, אך הנציגה כלל לא טרחה לציין את האפשרות הזאת בפני. בסוף רכשנו כרטיסי טיסה חדשים לטיסה שתמריא רק מאוחר בערב, וכך נותרנו בשדה התעופה למעלה מ-10 שעות. ללא אוכל, ללא מים, ומרוטים מעייפות, וללא אפשרות לעשות דבר".

מאל על נמסר בתגובה: "מבירור המקרה עולה, כי הנוסעים התייצבו בשער העליה למטוס עשר דקות לאחר שהטיסה נסגרה. בוצעה כריזה לנוסעים האחרונים, אך הנוסעים לא הגיעו לשער העליה למטוס. מאחר ולא הגיעו לשער העליה לא היתה ברירה אלא להוריד את כבודתם דבר שיצר עיכוב בהמראה. בזמן שהנוסעים היו בנמל התעופה ניסו ליצור עמם קשר טלפוני, אך ללא הצלחה. מענה במייל קיבלו הנוסעים כבר אתמול בעקבות פנייתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר