הסערה בארה"ב

אחיו של ג'ורג' פלויד: טראמפ לא נתן לי לדבר

ההפגנות בארצות הברית במחאה על הרג השחור יוצאות מכלל שליטה, כאשר רבים מנצלים את המהומות כדי לבזוז חנויות, לשרוף מכוניות ולנהוג באלימות • צפו בסרטונים (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תיעוד מותו של ג'ורג' פלויד, אזרח שחור שנראה נחנק למוות על ידי שוטר, ממשיך להסעיר את ארה"ב. המוחים משתוללים ברחובות, כאשר במקומות רבים הם יצאו מכלל שליטה.

סרטונים ברשת מלמדים על מפגינים שבזזו חנויות, היכו את בעלי העסקים שניסו לעצור אותם באלימות קשה, שרפו מכוניות ותחנות דלק, וזרעו הרס רב.

כך, בשורה של סרטונים ניתן לראות כיצד בעלי עסקים מנסים להגן על החנויות ועל הפרנסה שלהם מפני אותם בוזזים - שבתגובה מכים אותם באכזריות רבה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיגר את המשמר הלאומי, שבחל מהמדינות גוייס באופן מלא על מנת להגן על התושבים מפני המפגינים, בצעד חריג שלא ננקט מאז מלחמת העולם השנייה.

המפגינים הציתו שורת מכוניות (צילום: שאטרסטוק)

טראמפ הוסיף כי ניתן יהיה לגייס גם כוחות צבא להגן על הסדר ברחובות, במהירות רבה, באם רק יהיה צורך בכך. "הצבא שלנו מוכן, נחוש ומסוגל, אם ירצו לקרוא לו".

לדברי הנשיא, "מותו של פלויד הוא טרגדיה. זה לא היה צריך לקרות", אך הוא ציין כי למרות זאת, "מה שאנו רואים כעת ברחובות הערים שלנו לא קשור לצדק או לשלום".

פילוניז פלויד, אחיו של ההרוג ג'ורג', קיבל היום שיחת ניחומים מהנשיא טראמפ ובראיון לרשת MSNBC התלונן כי "השיחה עם טראמפ הייתה כה מהירה, עד שהוא לא נתן לי את ההזדמנות לדבר".

"זה כאב. ניסיתי לדבר איתו, אבל זה היה כאילו שהוא משתיק אותי ואומר 'אני לא רוצה לשמוע את מה שאתה אומר'", הוסיף האח.

לדבריו, "רק אמרתי לו שאני רוצה צדק. אמרתי לו שאני לא יכול להאמין שהם ביצעו לינץ' לאור יום. אני לא עומד בזה. אני לא יכול. זה פוגע בי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר