"קטסטרופה אדירה"

הפיצוץ האדיר בביירות: 100 בני אדם נהרגו; כ-4,000 נפצעו

100 בני אדם נהרגו וכ-4,000 נפצעו בפיצוץ האדיר שהתרחש אמש במרכז ביירות בלבנון, כך הודיע שר הבריאות. העולם מציע סיוע ללבנון, ונשיא ארה"ב בטוח שמדובר ב"מתקפה איומה" (אקטואליה)

(צילום: הרשתות החברתיות)

100 איש נהרגו וכ-4,000 נפצעו בפיצוץ האדיר שהתרחש אמש (שלישי) במרכז ביירות, בירת לבנון, כך הודיע הלילה (רביעי) שר הבריאות הלבנוני.

מדינות רבות בעולם, בהם גם ישראל - למרות היחסים המתוחים עם המדינה בשל ארגון חיזבאללה הפועל בשטחה, הציעו עזרה וסיוע הומניטרי ללבנון.

ראש הצלב האדום בלבנון אמר כי "אנחנו עדים לקטסטרופה אדירה. יש פצועים והרוגים בכל מקום – ברחובות ובאזורים שקרובים לפיצוץ ורחוקים ממנו".

הפיצוץ, מזווית נוספת (צילום: הרשתות החברתיות)

נשיא ארצות-הברית, דולנד טראמפ, אמר כי "נראה שמדובר בהתקפה איומה", אך לא ברור על מה הוא מתבסס. כשנשאל, האם הוא בטוח, השיב: "כך זה נראה". טראמפ הוסיף ואמר: "פגשתי כמה מהגנרלים שלנו והם סבורים שזה לא סתם פיצוץ בתעשייה. זו הייתה התקפה. נראה שבאמצעות סוג של פצצה".

לפי הדיווחים בלבנון, האסון החל בשריפה שפרצה במחסן בנמל ביירות שהכיל זיקוקים ולאחר מכן התפשטה למחסנים סמוכים, שבאחד מהם אוחסן טונות של אמוניום חנקתי, המשמש לעתים להכנת מטעני חבלה ובדרך כלל משמש כדשן בחקלאות.

בכיר ביטחוני בלבנון אמר כי היו במקום כ-2,750 טונות של אמוניום חנקתי, מה שגרם לפיצוץ האדיר, בו נראתה פטריית עשן ענקית, והדף עצום שגרם לנזקים ברחובות סמוכים.

כך נראה הפיצוץ האדיר בחנות בביירות (צילום: מצלמת אבטחה)

ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב, אמר כי האמוניום החנקתי הוחרם מספינה שהגיעה לנמל ואוחסן בנמל משנת 2014, לדבריו, האחראים למחדל ישלמו מחיר כבד.

בעקבות הפיצוץ תושבים טענו שהרגישו כמו רעידת אדמה, וזאת מאחר וההדף גרם להרס של מבנים רבים בכל האזור, חלונות נופצו, מכוניות עפו ותושבים נלכדו בין ההריסות.

מושל ביירות, מרוואן עבוד, פרץ בבכי בשידור חי ואמר כי "האסון מזכיר את הירושימה". לדבריו: "בחיים לא ראיתי הרס כזה גדול ונרחב, זה אסון לאומי".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ביטל נאום שתוכנן להיום בגלל האסון. בהודעה שיצאה מארגון חיזבאללה בעקבות האסון, נאמר כי "אסון לאומי דורש מכל הלבנונים לאחד כוחות כדי להתגבר עליו".

אב ובנו נמלטים מתחת לשולחן (צילום: מצלמת אבטחה)

שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי מסרו אמש כי "ישראל פנתה ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בין-לאומיים והציעה לממשלת לבנון סיוע הומניטארי רפואי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "אנו משתתפים בכאבו של העם הלבנוני בשעת אסונו ושולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר