דיווח ב'ניו יורק טיימס'

טראמפ שקל לתקוף מתקני גרעין באיראן לפני תום כהונתו

נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, קיים דיונים על האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן לפני תום כהונתו • סגן הנשיא, מייק פנס, הזהיר מהסלמה ושכנע אותו לסגת מהרעיון (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא איראן רוחאני ונשיא ארה"ב טראמפ (צילום: Amir Levy/Flash90 ושאטרסטוק)

עיתון 'הניו יורק טיימס' דיווח הלילה (שלישי) כי נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, קיים דיונים על האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן לפני תום כהונתו.

ביום חמישי האחרון, הנשיא טראמפ קיים ידון מיוחד בבית הלבן והעלה את האפשרות של תקיפת מתקני הגרעין באיראן בעקבות דו"ח שהונח על שולחנו ולפיו איראן ממשיכה להפר את תנאי הסכם הגרעין, ומגדילה את כמות האורניום המועשר ברמה נמוכה.

בכירי הממשל, בראשות סגן הנשיא מייק פנס, הזהירו את הנשיא כי צעד שכזה ידרדר את המצב באזור ויביא להסלמה. לקראת תום הדיון, הבכירים שכנעו את הנשיא לסגת מהרעיון. בבית הלבן לא הגיבו לדברים.

כזכור, בשבוע שעבר, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית התבטא בראיון לסוכנות הידיעות AP כי איראן החלה בבניית מתקן תת קרקעי לאחסון צנטריפוגות, לאחר שהקודם הושמד במתקפה שהתרחשה במהלך הקיץ.

לדבריו: "איראן ממשיכה לאגור כמויות גדולות יותר של אורניום מועשר בדרגה נמוכה, אך נראה כי אין לה די בכדי לייצר נשק גרעיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר