הסיכויים אפסו

בית המשפט העליון דחה את תביעת טראמפ

בית המשפט העליון בארה"ב, דחה הלילה פה אחד - למרות הרוב השמרני, את תביעת המפלגה הרפובליקנית לבטל את הכרזת תוצאות הבחירות במדינת פנסילבניה (חדשות בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

בית המשפט העליון בארה"ב דחה הלילה (רביעי) את תביעת המפלגה הרפובליקנית לבטל את אישור הבחירות במדינת פנסילבניה. למרות הרוב השמרני בבית המשפט, של שישה שמרנים מול שלושה ליברלים, דחו כל השופטים, כולל השופטת שמינה טראמפ רק כמה ימים לפני הבחירות, את התביעה.

השופטים לא נימקו את החלטתם, וקבעו את הפסק במשפט אחד ללא נימוקים. ככל הנראה מתוך רצון להראות שהם אינם מתכוונים להתערב בסכסוכי בחירות.

הרפובליקנים הצהירו, כי יגישו בקשה נפרדת לבית המשפט לבדוק את המקרה באופן מעמיק יותר אבל הסבירות שבית המשפט ישנה את דעתו נמוכה מאד.

שעות ספורות לפני ההצבעה פנה טראמפ לשופטי בית המשפט העליון ולחברי הקונגרס וקרא להם לתמוך בטענותיו. "בוא נראה אם יש למישהו את האומץ - בין אם זה מחוקקים, שופטי העליון או חלק מהם - לעשות את מה שכולם במדינה הזו יודעים שנכון", אמר טראמפ.

התביעה בפנסילבניה התבססה על ערעור על חוק שהתקבל בפניסלבניה לפני כשנה וחצי בנוגע להצבעות בדואר, והסיכוי לבטלו היה נמוך במיוחד מבחינה משפטית. יצוין, כי מעולם בית המשפט העליון לא ביטל אישור שנתן מושל לתוצאות הבחירות במדינתו.

מבחינת טראמפ בלי פנסילבניה אין לו שום סיכוי להפוך את תוצאות הבחירות וההפסדים המשפטיים שלו עד עתה מראים כי ככל הנראה אפסו סיכוייו של הנשיא לשנות את תוצאות הבחירות.

ביידן צפוי להיבחר באופן רשמי בשבוע הבא ב-14 בדצמבר (יום שני), אז יתכנסו האלקטורים מכל המדינות כדי לאשר את תוצאות הבחירות. פנסילבניה מחלקת 20 אלקטורים בלבד מתוך 270 שצריך לקבל נשיא כדי להיבחר, כך שגם אם התביעה בעליון הייתה מתקבלת, ביידן עדיין היה מוכרז כנשיא, שכן כעת הוא מחזיק בידיו 307 אלקטורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר