איום קטלני

למד לטוס ותכנן פיגוע 'כמו מגדלי התאומים'

גבר קנייתי נעצר בפיליפינים בחשד כי נשלח מטעם ארגון "א-שבאב" ללמוד לטוס, לפרוץ לתא הטייס, וכך להשתלט על מטוס ולרסק אותו על גורד שחקים בתחומי ארה"ב (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: UpstateNYer, ויקיפדיה)

התביעה הפדרלית בניו יורק מאשימה גבר קנייתי בשם צ'ולו עבדי עבדאללה, בשנות השלושים לחייו, כי תכנן לרסק מטוס על גורד שחקים אמריקני.

לפי התביעה, עבדאללה נשלח מטעם ארגון הטרור האפריקני "א-שבאב" לפיליפינים, שם השיג רישיון טיס, ולמד איך לפרוץ לתא הטייס תוך כדי טיסה.

הוא הגיע לפיליפינים ב-2016, ובשנה שלאחר מכן החל ללמוד שם בבית ספר לטיסה. ב-2019 השיג את רישיון הטיס. בתקופת לימודיו בחן גם שיטות שונות לחטיפת מטוסי נוסעים.

בנוסף, חיפש מידע על גורד שחקים בעיר אמריקאית מרכזית, אך התביעה לא פירטה היכן. כחלק מההכנה לפיגוע, ניסה עבדאללה להשיג אשרת שהייה בארה"ב.

מי ששלח את הגבר הקנייתי לפיליפינים, הוא מפקד בכיר ב"א-שבאב", שאף היה אחראי לתכנון הפיגוע בינואר 2019 במלון בניירובי שבקניה, בו נרצחו יותר מ-20 בני אדם.

לפי התביעה, החלטת "א-שבאב" להתחיל לפעול נגד ארה"ב, הגיעה בעקבות החלטת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל, לעיר הבירה ירושלים.

עוזרו של התובע הכללי לענייני ביטחון לאומי, ג'ון דמרס מסר כי "התיק הזה, סביב מזימה להשתמש במטוס כדי להרוג קורבנות חפים מפשע, מזכיר לנו עד כמה קטלני האיום שהטרוריסטים האיסלאמיסטים הקיצונים ממשיכים להוות כלפי האומה שלנו".

יצוין כי הוא נעצר בפיליפינים עוד בשנת 2019, אך הפרטים פורסמו רק ביממה האחרונה אחרי שהוסגר מוקדם יותר השבוע לידי ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר