הקורונה באירופה

בריטניה מחמירה הסגר; שיא מתים בגרמניה

התפשטות המוטציה של נגיף הקורונה, הביאה להחמרת ההגבלות בבריטניה, שם הכניסו עוד אזרחים רבים לסגר • בגרמניה, חצו לראשונה את קו 1000 המתים ביום אחד (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
רחובות אוקספורד ריקים (צילום: שאטרסטוק)

בריטניה מחמירה את ההגבלות, ומלבד אנגליה, גם בסקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד הוטלו הגבלות קשות - במטרה למנוע את המשך התפשטות המוטציה החדשה, המדבקת ב-70% יותר מהנגיף הרגיל.

בגלל העליה במספר החולים והמתים בבריטניה, הכניסו שטחים נרחבים נוספים להגבלות המחמירות, מספר 4 לפי הדרגות של הרמזור המקומי.

כעת, 78% מאזרחי בריטניה, 44.1 מיליון איש, נמצאים תחת ההגבלות החמורות. יסגרו עסקים שאינם חיוניים, מסעדות יפעלו באמצעות משלוחים בלבד, והתושבים מתבקשים שלא לפגוש אנשים מחוץ למשפחה הגרעינית.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר: "אנחנו חייבים להכיר במציאות. קצב ההתפשטות המהיר של המוטציה החדשה דורש מאיתנו לנקוט תגובה חריפה יותר באזורים מסוימים".

שר הבריאות מט הנקוק הסביר את ההגבלות החדשות. "שירות הבריאות הלאומי (ה-NHS) נמצא תחת לחץ משמעותי מאוד. לרוע המזל, המוטציה החדשה מתפשטת כעת ברוב אנגליה ומספר המדבקים מכפיל את עצמו במהירות. לכן הכרחי ליישם את ההגבלות בדרגה 4 באזור רחב יותר".

עם זאת, הם ציינו באופטימיות כי אחרי אישור החיסון השלישי, ולפי קצת ההתחסנות במדינה, "מתקרב היום שבו נוכל להסיר את ההגבלות", אך הוסיפו בקריאה לציבור שלא להיות שאננים בשל כך - ולשמור על ההנחיות.

בגרמניה דיווחו ביממה האחרונה כי לראשונה מתו במדינה יותר מאלף בני אדם ביום אחד. הם דיווחו על מספר שיא של 1,129 מתים מקורונה.

שר הבריאות ינס שפאן אמר בהצהרה מיוחדת: "רק הבוקר אנחנו מתאבלים על מותם של 1,129 בני אדם – 1,129 משפחות יתאבלו בשנה החדשה".

"המספר הזה מראה כמה הנגיף ממש להכות בצורה אכזרית. אך מספר המתים והנדבקים גם מראה שיש לנו דרך ארוכה מאוד לשגרה שאנחנו רוצים. במצב הזה, אני לא רואה איך נוכל לחזור למצב שהיה לפני הסגר", הדגיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר