'ללא הסבר'

זקנם של העובדים המוסלמים קוצץ, ואילו של החרדים - לא

בית החולים היהודי הוותיק במנהטן, 'מאונט סיני', מפלה את עובדיו המוסלמים ודורש מהם לקצץ את זקנם על מנת שיתאים למסכת N-95, כך עולה מהתביעה שהוגשה לבית המשפט (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

תביעה שהוגשה אמש (רביעי) לבית המשפט העליון במנהטן, טוענת כי בית חולים במנהטן מפלה עובדים שמשתייכים לדת המוסלמית.

לפי דיווח ב'ניו יורק פוסט', את התביעה הגישו שלושה עובדי תחזוקה מוסלמים נגד המעסיק שלהם - בית החולים היהודי הוותיק במנהטן, 'מאונט סיני' (הר סיני). על פי התביעה, הם נדרשים לקצץ את זקנם - בניגוד לעובדים חרדים.

בית החולים, שלטענתו רצה לבדוק על פני העובדים את ההתאמה למסכות מסוג N-95, דרש מן העובדים לקצץ את זקנם. עם זאת, עובדים אחרים של בית החולים, "ביניהם יהודים חרדים, יכולים לשמר את זקנם ולא נדרשים לעבור בדיקה של מסכת N-95", נטען בתביעה.

עוד מעלה כתב התביעה שג'פרי כהן, המשמש סגן נשיא בית החולים לענייני כוח אדם, לא אישר 'פטור זקן' לעובדים מוסלמים אלא אם הביאו אליו מכתב ממנהיג דת מוסלמי, שיוכיח את 'אדיקותם' וידרוש מהם לגדל זקן 'באורך אגרוף'.

העובדים טוענים שכהן - אחד הנאשמים בתיק - אמר להם כך: "דת היא אחד מאותם דברים שאם אתה מחפש מספיק - אתה יכול למצוא דעה העונה על ציפיותיך", ולבריו הוא לא רצה "מצב... שבו יש אנשים מסויימים שלא צריכים לעבור בדיקות התאמה".

חלק ממתחם ביה"ח מאונט סיני (צילום: Shutterstock)

לפי המסמכים בבית המשפט, "לא ניתן הסבר מדוע פתאום נדרשת בדיקת ההתאמה לאחר כמעט שנה של קורונה".

כעת נתבע בית החולים בגין אפלייה דתית, ושלושת העובדים דורשים גם תשלומי פיצויים. שניים מהם פוטרו מבית החולים משום שלא רצו לקבל תפקיד חלופי, והשלישי הועבר לעבוד במטבח, משרה שלא מצאה חן בעיניו.

בנוסף לפיצויים, מבקשים הפועלים המוסלמים שבית המשפט יורה על החזרתם למקום עבודתם, כאשר בית החולים יספק להם ציוד מיגון אלטרנטיבי שאינו דורש את קיצוץ זקנם.

בתגובה לידיעה מסר בית החולים: "המדיניות שלנו היא להגן על עובדינו ועל מטופלינו, ואנחנו נגן על עצמנו באופן נחרץ בבית המשפט".

בית החולים 'מאונט סיני' נחשב לאחד מבתי החולים הגדולים והחשובים בארצות הברית כולה, שמעסיק כיום למעלה מ-42,000 עובדים. באופן אירוני יצויין שהוא נוסד בשנת 1852 בשם 'בית החולים היהודי', לאחר שיהודים הופלו לרעה בבתי חולים אחרים בניו יורק ולא התקבלו אליהם - בין כעובדים ובין כפציינטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר