גם קפריסין רוצה

צ'כיה תרכוש נשק ישראלי ב-627 מיליון דולר

משרד ההגנה הצ'כי בישר שהציוד הסובייטי הישן של הצבא יפנה את מקומו לטובת מערכות הגנה מתקדמות של 'רפאל', אשר "יקחו את הצבא שלנו לעבר המאה ה-21" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מערכת SPYDER הישראלית (צילום: Shutterstock)

צ'כיה תרכוש נשק ישראלי מתקדם בסך 627 מיליוני דולרים, כך דיווח הממשל בפראג.

משרד ההגנה הצ'כי בישר שהציוד הישן של הצבא יפנה את מקומו לטובת מערכות הגנה מתקדמות של היצרנית הממשלתית הישראלית 'רפאל' (לשעבר רפא"ל - רשות לפיתוח אמצעי לחימה), שיגיעו למדינה עד שנת 2026.

"אני מעריך את נכונותה של ממשלת ישראל לחלוק איתנו מערכות הגנה חדישות שיקחו את הצבא שלנו לעבר יכולות המאה ה-21", אמר שר ההגנה הצ'כי, לובומיר מטנר, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות הבטחוניות DefenseNews.

לפי השר, "סוף סוף ניפטר מהתלות שלנו במערכות 'קוב' הסובייטיות שמשרתות אותנו משנות השבעים, שאינן עונות על הדרישות הקיימות להגנה על המרחב האווירי".

המערכת העיקרית שצ'כיה חושקת בה היא ה'ספיידר' - SPYDER של 'רפאל', משגר טילים מתקדם קרקע-אוויר המורכב על גבי משאית, ומסוגל להגן מפני איומים רבים: מטוסים, מסוקים, מפציצים, ספינות מלחמה, כטב"מים (=כלי טייס בלתי מאויישים), ועוד.

על פי הדיווחים, הצבא הצ'כי מתכוון להשתמש בארבע מערכות כאלו למשך 20 שנה לפחות; הוספת עלות האחזקה למחיר המערכות עשויה להעלות את תג המחיר לכמיליארד דולר. כאמור, אספקת המשגרים צפויה להסתיים עד שנת 2026.

יצויין כי במקביל, מקורות דיווחו אתמול (שלישי) כי גם קפריסין מעוניינת במערכות נשק ישראליות, הפעם ב'כיפת ברזל' המפורסמת. לפי הדיווחים, משרד ההגנה הקפריסאי אף רוצה להוסיף את עלות המערכות לתוך תקציב המדינה השנתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר