"יש להם טרור והרבה נשק"

ולדימיר זלנסקי: לרוסיה אין את החוזק לכבוש את אוקראינה

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, התבטא הלילה כי לרוסיה את את החוזק לכבוש את מדינתו. לדבריו: "יש להם רק אלימות, טרור והרבה נשק" • 13 אלף פליטים פונו מאזורי הלחימה במספר ערים (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זלנסקי על רקע הריסות הצבא הרוסי (צילום: משרד הפנים האוקראיני, לשכת נשיא אוקראינה)

"לכוחות הרוסיים אין את החוזק לכבוש את אוקראינה", כך התבטא הלילה (ראשון) נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו.

לדברי זלנסקי: "הפולשים הרוסים לא מסוגלים לכבוש אותנו, אין להם את החוזק או את הרוח לכך. יש להם רק אלימות, טרור והרבה נשק".

הנשיא הוסיף: "לפולשים אין בסיס טבעי לחיים נורמליים כדי שאנשים יוכלו להרגיש מאושרים ולחלום. בכל אדמה שאליה רוסיה תגיע - חלומות הם בלתי אפשריים".

בסרטון אחר התבטא זלנסקי: "האבדות של הצבא הרוסי עצומות. מימדי ההפסדים שלהם ביום ה-17 ללחימה הם המכה הגדולה ביותר לצבא הרוסי מזה עשרות שנים. הם מעולם לא הפסידו כל כך הרבה בזמן קצר כל כך".

בתוך כך, אוקראינה דיווחה כי כ-13 אלף פליטים פונו במהלך השבת מאזורי המלחמה במספר ערים ברחבי המדינה. במקביל, ברוסיה טוענים כי אוקראינה סירבה לפתיחת 'מסדרונות הומניטריים' לשטח רוסיה.

כזכור, אתמול שוחח ראש הממשלה, נפתלי בנט, במשלך למעלה משעה עם הנשיא זלנסקי. מוקדם יותר אתמול, התייחס לניסיונות הגישור של בנט, שבשבת שעברה נסע לקרמלין למפגש עם פוטין. "אנחנו באופן עקרוני, ואני באופן אישי, מתייחס באופן חיובי לעזרה של כל אחד במשא ומתן", אמר זלנסקי.

לדברי הנשיא זלנסקי הוא הציע לבנט לקיים שיחות משא ומתן בירושלים. "מקווה להשפעה חיובית שלו על המשא ומתן עם רוסיה. ישראל יכולה לתת ערבויות ביטחונות לאוקראינה", אמר.

הנשיא האוקראיני הוסיף: "עם זאת, אני אינני מתייחס למר בנט כאל 'כל אחד', כי אני חושב שיש ביכולתו למלא תפקיד חשוב, קודם כול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות