"רוסיה נלחמת נגד החירות"

זלנסקי לאזרחי העולם באנגלית: "צאו לכיכרות - והפגינו"

חודש לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, הנשיא הכריזמטי שחרר סרטון באנגלית בו פנה לאזרחי העולם וביקש שיפגינו למענם, במטרה ללחוץ את מנהיגיהם: "תאמרו שלחירות יש משמעות" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי בדבריו, הלילה (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

חודש כבר חלף מאז החלטת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לפלוש למדינה השכנה אוקראינה, ונראה שלמרות שרוב מדינות המערב, לא כולל ישראל, תומכות פומבית באוקראינה, בשדה הקרב, ברחובות מדינתם, הלוחמים האוקראינים נותרים לבד.

עם כ-10% מאזרחי המדינה שברחו ומוגדרים "פליטים", אלפים שמתו ותשתית רבה שנהרסה לחלוטין, כולל בתי חולים ובתי ספר, אוקראינה נמצאת כבר עכשיו במשבר הומינטרי חריף, גם אם פוטין יחליט לנצור את האש.

כדי למנוע זוועה גדולה יותר, נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי, שהפך בחודש האחרון לגיבור במדינתו ולמוכר בכל רחבי העולם בשל התנהלותו בימי הלחימה, שחרר סרטון בשפה האנגלית ובו פנה לכל אזרחי העולם, בבקשה שיפגינו ויהיו לצידה של אוקראינה:

"החל מ-24 במארס, חודש מפרוץ המלחמה, מיום זה ולאחר מכן, השמיעו את קולכם. בואו ממקומות העבודה, מביתכם, מבתי הספר שלכם ומהאוניברסיטאות. בואו בשם השלום כשאתם עם סמלים אוקראינים כדי להראות את תמיכתכם באוקראינה, בשלום ובחיים. תאמרו שלחיי אדם יש משמעות, ושלחירות יש משמעות", פתח זלנסקי את דבריו.

"המלחמה של רוסיה היא לא רק נגד אוקראינה, המשמעות שלה הרבה יותר רחבה", אמר נשיא אוקראינה בסרטון שהתפרסם ברשתות החברתיות. "רוסיה פתחה במלחמה נגד החירות, וזוהי רק ההתחלה עבורה. היא מנסה להביס את החופש של כל האנשים באירופה ושל כל האנשים בעולם. העולם חייב לעצור את רוסיה, העולם חייב לעצור את המלחמה", דרש.

"בדיוק חודש אחרי הפלישה הרוסית, צאו לכיכרות שלכם, לרחובות שלכם, תפגינו מהמשרדים, מהבתים ומהאוניברסיטאות - כדי שיראו וישמעו אתכם. תצעקו שאנשים חשובים, שחופש חשוב, ששלום חשוב - ושאוקראינה חשובה", הניע זלנסקי את אזרחי העולם לפעולה.

במקביל, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נחת אמש בבירת בלגיה, בריסל, שם ישתתף בפסגת נאט"ו שתתקיים אחר הצהריים בעיר, כמו גם בפסגה נוספת עם מנהיגי מעצמות ה-G7, ארגון המדינות המתועשות הכולל כמה ממדינות אירופה ואת קנדה, שבה צפוי להשתתף גם הנשיא זלנסקי בשיחת זום ממקום מושבו. בשישי יגיע ביידן לוורשה כדי להיפגש עם נשיא פולין, אנדז'יי דודה, ולדון עמו על תגובה עולמית למשבר ההומניטרי באוקראינה. ביידן, שבשבוע שעבר קרא לפוטין "פושע מלחמה", ישתתף בפגישות אלו יום אחרי שמזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר לראשונה באופן רשמי כי ארצות הברית מעריכה שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה באוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר