ניצחון לנשיא לשעבר

חברת הקונגרס המוכרת הפסידה - כי התנגדה לטראמפ

הפריימריז לקראת בחירות האמצע בארצות הברית בשיאם, ונשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ ממשיך לקטוף הישגים: אחרי 3 קדנציות, הודחה חברת הקונגרס המורכת ליז צ'ייני ברקע התנגדותה לטראמפ (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ליז צ'ייני, חברת בית הנבחרים האמריקני (צילום: מתוך הטוויטר של צ'ייני)

ליז צ'ייני, חברת בית הנבחרים האמריקני בחמש השנים האחרונות שזכתה בלא פחות מ-3 מערכות חירות בתפקיד חברת בית הנבחרים מטעם מדינת ויומינג הפסידה לאחר חילוקי דעות על מועמדותה ברקע דבריה הנדירים בתוך המפלגה הרפובליקנית נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

מדובר בהישג לנשיא לשעבר, שכן צ'ייני הייתה חברת קונגרס בולטת מטעם המפלגה ואף זכתה לרוח גבית מאביה, דיק צ'ייני, שהיה בעבר סגן הנשיא של בוש הבן במשך 8 שנים.

לאורך השנה האחרונה הייתה קול חריג בתוך המפלגה הרפובליקנית כשתקפה את טענותיהם של טראמפ ואנשיו, לפיהם הבחירות בשנת 2020 נגנבו על ידי אנשיו של ביידן.

מדובר בניצחון נוסף עבור הנשיא לשעבר, שמצליח למצב את עצמו בצורה חזקה בתוך המפלגה לאחר ההפסד הצורב עם הצלחות רבות בהצגת מועמדויות לבחירות האמצע על ידי אנשי שלומו.

על פי השיטה, בדומה לבחירות לנשיאות, כל מועמד המעוניין להיבחר לקונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית צריך להתמודד בבחירות מקדימות - ולאחר שמנצח את המועמדים מטעם המדינה שלו, מתמודד נגד המועמד מהמפלגה הדמוקרטית שהופך לחבר הקונגרס מטעם המדינה.

בחירות האמצע צפויות להתקיים ב-8.11, י"ד בחשוון תשפ"ג, ועל פי ההערכות ביידן צפוי לאבד את הרוב בקונגרס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר