הכי גבוה מאז 2008

הריבית שוב עולה בארה"ב: אלו ההשלכות וכך ישראל תושפע

המלחמה באינפלציה נמשכת: הבנק המרכזי של ארצות הברית הודיע היום שוב על העלאת ריבית • למהלך השלכה גם על הבנק בישראל (כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
דולרים. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

המלחמה באינפלציה: ועדת השוק החופשי של הבנק המרכזי של ארצות הברית החליטה היום (רביעי), בפעם השלישית ברציפות, על העלאת ריבית בשיעור של 0.75%. הריבית תעלה לשיעור של בין 3% ל-3.25%.

תחזית הפד היא כי הריבית צפויה לעלות בשנה הבאה 2023 עד לרמה של 4.6%. בנוסף לא מעריכים בפד כי יהיה צמצום בריבית בשנים הקרובות, לפחות עד שנת 2024.

כתוצאה מהעלאת הריבית הדולר יתחזק. להחלטת העלאה גם השלכה על העולם כולו ועל ישראל, שהבנקים בה נושאים עיניים לעבר ארצות הברית. בישראל מעריכים כי נגיד בנק ישראל יודיע בשבועות הקרובים על העלאת ריבית נוספת.

כלכלנים שונים מעריכים כי עד לסוף השנה האזרחית תהיה עוד עליה משמעותית בריבית על ידי בנק ישראל, כשהריבית עשויה להגיע עד ל-3.25 אחוזים.

כיום ריבית בנק ישראל עומדת על 2 אחוזים לשנה, זאת אחרי גל של העלאות ריבית על ידי בנק ישראל בניסיון לצנן את השוק ואת האינפלציה הגורמת לעליית המחירים.

בתחילת שנת 2022, הריבית של בנק ישראל עמדה על 0.1% בלבד לכל שנה, והיום כאמור, עומדת על 2 אחוזים. על פי ההערכות, עד לסוף 2022 צפויה עלייה נוספת ומשמעותית של אחוז ורבע ולכן עשויה להגיע ל-3.25%, כאמור.

לאורך החודשים האחרונים ביצע כאמור בנק ישראל שורה של עליות בריבית שהביאו לייקור המשכנתאות והחזר החובות, זאת בניסיון לצנן את השוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר